تظاهرات ضد آل خلیفه در خیابان‌های منامه با شعار هیهات منا الذله

خیزش مردم بحرین که در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ (۱۴ فوریه ۲۰۱۱) آغاز شد و خیلی زود سراسر این کشور را در نوردید. مردم مظلوم و شیعه این کشور سال‌هاست در جایی زندگی می‌کنند که توسط رژیم دست‌نشانده آل‌سعود کنترل می‌شود؛ اما از ده سال پیش بود که صریحاً مخالفت‌های خود با رژیم آل خلیفه را اعلام کردند گفتند مقابل آن می‌ایستند. مردم بحرین شنبه شب در دهمین سالگرد انقلاب خود تظاهراتی گسترده برگزار کردند. این تظاهرات با شعار «ایستادگی تا تحقق پیروزی» و «هیهات منا الذله» برگزار شد. معترضان بحرینی علیه رژیم آل خلیفه شعار داده و اقدامات منامه درخصوص سرکوب اعتراضات در این کشور را محکوم کردند. این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که از دو سه روز قبل، سیل دستگیری شیعیان آغاز شده بود. به گزارش مهر، ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین (متشکل از طرفداران انقلاب این کشور) به مناسبت فرا رسیدن دهمین سالگرد انقلاب مردمی این کشور با صدور بیانیه‌ای خواهان ائتلاف تمامی گروه‌ها و اقشار مختلف ملت برای تغییر ریشه‌ای نظام سیاسی حاکم بر بحرین شدند. آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان، نهضت اسلامی و انقلاب بحرین نیز گفت که مردم این کشور به حرکت و مسیر خود تا تحقق خواسته‌هایشان ادامه خواهند داد. او گفت: «مردم بحرین به مسیر خود تا تحقق پیروزی و آزادی ادامه خواهند داد... معادله‌ای [سیاسی] موجود در بحرین تاریخ گذشته، ارتجاعی و ظالمانه بوده و مناسب مردم بزرگ‌منش این کشور نیست».
رهبر انقلاب بحرین همچنین تأکید کرد نه خشونت افراطی، نه شکنجه و نه درخواست کمک از نیروهای سرکوبگر خارجی هیچ یک از این اقدامات نمی‌تواند مردم بحرین را ساکت کند. به گزارش فارس، او از اقدامات رژیم
آل‌خلیفه بحرین انتقاد کرد و گفت: «روش‌های سرکوب و انواع مزاحمت‌ها و به حاشیه‌ راندن‌ها و خفقان آزادی از سوی رژیم بحرین همچنان ادامه دارد».
ایران سربلند است


آیت‌الله عیسی قاسم در مورد کشورمان، به عنوان پایگاه اصلی مقاومت، نیز گفت، ایران با سربلندی در مقابل تمام فشارهای دولت سابق آمریکا و نقض‌های برجام ایستاد. اگر آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و جنگ یمن متوقف شود این پیروزی برای منطقه و مردم آن است. به گزارش ایسنا، او افزود که طرف‌هایی در منطقه که می‌خواهند تنش در آن باقی بماند بسیار کودن هستند. باید همگان سود ببرند و به برادری اسلامی بازگردند. اما این گزینه‌ای است که آن اشرار آن را نمی‌خواهند.
ترامپ سقوط کرد، به سوی مردم برگردید
شیخ «حسین الدیهی»، معاون دبیرکل حزب الوفاق نیز در دهمین سالروز انقلاب خطاب به حاکمان آل خلیفه گفت که با سقوط «دونالد ترامپ»، وقت آن است که به سوی مردم خود بازگردند. او به شبکه المیادین گفت که کنار گذاشتن مردم در تصمیم‌گیری‌ها موجب شده است تا حکومت بحرین ضعیف شود و کسری بودجه از زمان آغاز بحران سیاسی افزایش یافته و بحرین را تحت سیطره کشورهای وام دهنده قرار‌داده است. الدیهی تأکید کرد که برای مبارزه با فساد هیچ راهی جز مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌‌گیری‌های سیاسی وجود ندارد و مردم باید منبع قدرت باشند.گفتنی است، رژیم آل خلیفه در سال ۲۰۱۱ برای سرکوب انقلاب بحرین از نیروهای سپر الجزیره آل‌سعود درخواست کمک کرد و نظامیان سعودی و آل خلیفه خواسته‌های مسالمت‌آمیز آنها را با سرکوب مشترک خود جواب گفتند.