آیت‌الله محمود رجبی به ریاست مؤسسه امام خمینی(ره) منصوب شد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، آیت‌الله محمود رجبی را به عنوان رئیس‌مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منصوب کردند.
این حکم روز چهارشنبه ۲۹ بهمن طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابلاغ خواهد شد.
در این مراسم علاوه‌بر معرفی آیت‌الله رجبی به عنوان ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اعضای هیئت امنای این مؤسسه نیز که از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند، معرفی خواهند شد.
آیت‌الله محمود رجبی که پیش از این قائم‌مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بود از شاگردان‬ شاخص مرحوم آیت‌الله مصباح‬ یزدی‬ به شمار می‌رود. وی با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیات محمدتقی بهجت، حاج شیخ مرتضی حائری، وحید خراسانی و‬ محمد شاه‌آبادی رفت و سال‌ها از محضر ایشان بهره برد. او‬ همچنین تفسیر موضوعی را از محضر آیت‌الله مصباح یزدی فرا گرفت. بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی وی تهیه متون و منابع درسی در دو رشته «تفسیر و علوم قرآن» و «جامعه‏‬ شناسی» است. او از این رهگذر کتاب‌های متعددی را تألیف کرده که از آن جمله می‌توان از کتاب‌های «روش تفسیر قرآن»، «شناخت قرآن»، «اعجاز قرآن»، «انسان‏‬ شناسی» منطق فهم قرآن، چند درس درباره ایدئولوژی اسلامی‬ و‬ چند درس پیرامون شناخت قرآن یاد کرد. آیت‌الله رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و هم‌اکنون در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق می‌پردازد.
سایر اخبار این روزنامه