رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبر داد اِعمال محدودیت سایبری علیه کشورها توسط آمریکا

سرتیپ دوم فخری با اشاره به سیاست‌های تمامیت خواهانه آمریکا گفت: این کشور به دنبال اعمال محدودیت سایبری برای سایر کشورها است.
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱ که صبح روز دوشنبه در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تحرکاتی که در چند سال اخیر ایالات متحده آمریکا در بعد قانون‌گذاری و محدودیت‌هایی که در حوزه سایبر اعمال می‌کند نشان از اهمیت موضوع سایبر دارد به‌عنوان مثال وجود کمیته فضای مجازی که در کنگره آمریکا تشکیل شده، بروز رسانی قوانین این حوزه، اعمال فرماندهی مستقل سایبری، مرکز هماهنگ‌کننده سایبری کاخ سفید و آژانس ملی سایبری، برای این است که قوانینی برای حوزه سایبری بوجود آورند که دسترسی سایر کشورها را به این حوزه با چالش‌هایی مواجه سازند. رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: البته تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد آن‌ها ترس زیادی از پیشرفت سایر کشورها در حوزه سایبری دارند بر این اساس تلاش می‌کنند استانداردهای بین‌المللی برای عدم دستیابی سایر کشورها به دانش سایبری اعمال کنند. وی گفت: کاهش زمان دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی برای آمریکا بسیار اهمیت دارد به همین دلیل در قالب پروژه‌ای برای کاهش زمان دانلود و آپلود تلاش دارند شبکه ۱۲ هزار ماهواره‌ای را به تدریج در مدار قرار دهند که تاکنون تعداد ۱۳۲۵ ماهواره را در مدار قرار دادند؛ البته هم زمان با این پروژه در کره جنوبی، چین و انگلیس نیز اقدامات مشابه‌ای در حال پیگیری است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا ارزهای دیجیتال می‌تواند راهی تازه پیش‌روز اقتصاد بگذارد؟ چراغ سبز رمزارز به سرمایه‌گذاران رضا دهکی از خرابی پایدار تا توسعه پایدار وزیر بهداشت: یکی از بزرگ‌ترین واکسن‌سازهای دنیا می‌شویم یک کارشناس بازار مسکن مطرح کرد: سرمایه‌گذاری بر واحدهای مسکونی برای بانک‌ها جذابیت ندارد مسکن در فاز انتظار ضرب‌الاجل سوم اسفند مسیر دیپلماسی را تغییر می‌دهد؟ هفته سرنوشت‌ساز در روابط ایران و آمریکا انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی نسبت به مصوبه حذف انتشار آگهی‌ معاملات عمومی در روزنامه‌ها واکنش نشان داد ضربه مهلک بر بدنه جامعه مطبوعاتی با مصوبه دولت چرا سینماهای قدیمی به صورت پی در پی در خطر تعطیلی قرار می‌گیرند؟ انقراض سینماهای خاطره‌ساز رئیس قوه قضائیه: در زندان‌ها به روی مدعیان حقوق بشر باز است سعید خطیب زاده: یک شهروند ایرانی در ترکیه بازداشت شده است رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبر داد اِعمال محدودیت سایبری علیه کشورها توسط آمریکا انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی نسبت به مصوبه حذف انتشار آگهی‌ معاملات عمومی در روزنامه‌ها واکنش نشان داد ضربه مهلک بر بدنه جامعه مطبوعاتی با مصوبه دولت ارز غیر‌متمرکز زیر نظر بانک متمرکز!