دوران بازآفرینی امید با طعم تدبیر در دقیقه نود

در فرآیند زندگی، هر پروسه برای خود یک نقطه آغاز و پایانی دارد که حدِ میان آن دو؛ یک برآیند کلی را در کارایی و عملکردها شکل می‌دهد که بدینگونه اما و اگرها، بایدها و نبایدها و داوری های گوناگون را با خود به همراه خواهد داشت؛ به گونه‌ای که هر پروسه در حد و اندازه و مقیاس های خود با چنین فاکتورهایی شکل گرفته و زاده می شود.
از آنجایی که ماه‌های پایانی دولت می‌رود تا افق‌هایی از ناامیدی و بی‌تدبیری برخی مسئولان را در نظرها ماندگار کند و برای مردمان این دیار همچنان روز از نو و روزی از نو باشد؛ فصلی دوباره از جنس انتخاباتی دیگر با رویکردی نو و در شکل و رنگی متفاوت تر از انتخاب‌های پیشین که بی گمان یکی از حقوق مسلم تمام شهروندان این سرزمین است به روی مردم گشوده می شود تا در یک ماراتن نفس‌گیر، رنگ‌بندی‌ها و دسته بندی‌ها شکل کاربردی و عملیاتی به خود بگیرند و سرنوشت سال‌های بعد را هر چند با تردید و دلخوری‌های سال های پیشین؛ باز هم با اراده و خواست خویش رقم خواهند زد. در زمانی که همچنان گره ای از تورم و اقتصاد بیمار و دیگر مسائل اجتماعی بر گردنِ زندگی روزمره مردم تنگ تر می شود؛ در این میان رئیس جمهوری ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خدمت هشت ساله دولت را به سه بخش تقسیم نمود که بخش سوم و پرده آخر خدمت رسانی را به این موضوع اختصاص داد که شش ماهه پایان دولت دوران بازآفرینی است.
این اشاره کردن به دوران بازآفرینی در ماه‌های پایانی دولت پرسشی از جنس شک و دودلی را بیش از پیش در میان افکار جامعه ایجاد می کند که دولت تدبیر و امید به راستی چه تصویری از امید و خواسته‌های بحق مردم را با تدبیر خویش رونمایی خواهد کرد؟ با چه پشتوانه‌‌ای از ایمان و اعتماد عمومی می‌توان بارقه‌ای از امید را در کالبد زخمی و نحیف جامعه تزریق نمود ؟
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به خدمت گذاری در آغاز دولت یازدهم برای ملت عنوان کرده و گفت: آغاز راه ما مذاکره نبود. اولین مصوبه ما احیای دریاچه ارومیه بود؛ یعنی از محیط زیست و سلامت مردم آغاز کردیم.


در همین راستا باید دید این گفته آقای روحانی بارقه ای از امید با طعم تدبیر را برای افکار خسته و شعارزده از دوران جنگ تحمیلی اقتصادی به اردوی ملت همیشه بیدارش در این مقطع از زمان به ارمغان خواهد آورد و حماسه ای خلق خواهد شد؟
آیا سوت پایان بازی این دولت در دقیقه نود با افتخار و با تدبیری مثال زدنی به صدا در می‌آید؟
آیا نتیجه بازی دولت و ملت بُرد – بُرد خواهد بود؟
نویسنده : بهزاد هراتی
سایر اخبار این روزنامه
پیمان مولوی رمز ارزها، تغییر پارادایم اقتصاد جهانی یا یک هیجان زودگذر؟ یک کارشناس مطرح کرد راه کاهش قیمت مسکن، افزایش تولید چرا دفتر هنرهای تجسمی هیچ اثری را از جشنواره هنرهای تجسمی فجر خریداری نمی‌کند؟ حمایت مالی از هنر در گرداب کاغذبازی وزیر بهداشت: تشکیل معاونت بهره وری در ریاست جمهوری ضروری است توافق هسته‌ای هنوز بلاتکلیف است دیپلماسی خاموش راه نجات برجام؟ «ابتکار» اثر سندمالی اصلاح‌شده بودجه 1400 بر اقتصاد را بررسی کرد ایستگاه آخر بودجه جنجالی روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: اهداف دشمن برای ایجاد قحطی کالاهای ضروری ناکام ماند رئیس سازمان برنامه و بودجه: از بازگشت بودجه به دولت کراهت داشتیم اما اصلاحیه آثار مثبتی دارد تخت روانچی: ایران از برجام خارج نشده که بخواهد به آن بازگردد دوران بازآفرینی امید با طعم تدبیر در دقیقه نود در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه طرح موضوع و پاسخ داده شد از نامزدی رئیسی در انتخابات تا پرونده سیلی به سرباز