آقای واعظی! کدام مردم برای ماندن شریعتی در خوزستان نامه نوشتند؟

آفتاب یزد - گروه شبکه: انتصاب غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد، از آن اقدامات عجیب و قابل تامل دولت است که انتقادهای بسیاری را نیز موجب شده است. مدیری که بارها ثابت کرده که نمی‌تواند عهده دار وظایفی باشد که به او می‌سپارند. با این وجود به نظر می‌رسد که دولت علی رغم نارضایتی‌ها از شریعتی، از او راضی است چرا که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که علت انتصاب غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان بر سازمان استاندارد چیست، گفت: «یک ارزیابی در یک مقطع در دو سال قبل راجع به یکی از موضوعاتی که وزارت کشور در زمینه آن استانداران را مورد بررسی قرار می‌دهد به دست مطبوعات افتاده است در حالی که موارد ده تا پانزده‌گانه‌ای برای بررسی استانداران وجود دارد و این یکی از موارد خاص در دو سال پیش بوده است.» وی خاطرنشان کرد: «این حق یک استاندار نیست که اگر در موارد بسیاری عملکرد مناسب داشته به خاطر یک مورد خاص کنار گذاشته شود. کما اینکه به ما نامه‌هایی از استان خوزستان رسید که از ما می‌خواستند او را از استانداری برنداریم.»
سوال اینجاست که دقیقا کدام خوزستانی از آن‌ها خواسته که شریعتی از استانداری نرود. همان‌ها که وقتی خبر رفتن شریعتی را شنیدند بسیار خوشحال شدند یا آن‌هایی که معتقد بودند که او باید زودتر از استانداری می‌رفت؟ آنچه که عیان است اینکه شریعتی مدیری ناموفق است که به نظر می‌رسد نه بر اساس رضایت جامعه که بر اساس رابطه‌های سیاسی ارتقاء رتبه پیدا کرده است.
> کارنامه‌ای پر از نقطه‌های سیاه!
اما در ناکارآمدی غلامرضا شریعتی همین بس زمانی که خوزستان را سیل


فرا می‌گرفت یا در تهران بود یا سعی می‌کرد که توپ را در زمین دیگری بیندازد که از خود سلب مسئولیت کند یا با آن زبان تند و تیزش نمک به زخم مردم سیل زده می‌پاشید. رفتارش در جمع کارگران هفت‌تپه که جای خود دارد. از دیگر اقدامات پر انتقاد او می‌توان به موضوع کمبود آب غیزانیه اشاره کرد که در این باره توسط وی به مردم بومی برای تامین آب شرب چندین وعده داده شد اما در نهایت با شروع اعتراضات مردم، اساساً مسئولیت در این امر را در حوزه وظایف شهرداری خواند و خود را مبرا کرد. جالب اینجاست که بر اساس آماری که خود وزارت کشور منتشر کرده است غلامرضا شریعتی از نظر عملکرد در رتبه آخر قرار دارد. خلاصه آنکه کارنامه ۴ساله حضور غلامرضا شریعتی در استانداری خوزستان به گواه وقایع رخ داده در این مدت، کارنامه‌ای پر از نقطه‌های سیاه است که مردم خوزستان با تک تک آن‌ها خاطرات تلخی دارند.
> واکنش کاربران
به هر حال او رئیس سازمان استاندارد شده واکنون دفاع واعظی از او مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با آن کارنامه درخشان در ناکارآمدی حالا رئیس سازمان ملی استاندارد ایران شده. اصل پایستگی منصب در دولت تدبیر و امید حالا به شریعتی رسیده است»
دیگری نوشت: «واعظی رئیس دفتر حسن روحانی: از خوزستان نامه داده بودند غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بماند! احتمالا خودش برای خودش نامه زده!»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «در تاریخ بنویسید کسی که استانداردهای یک استاندار را نداشت، اکنون رئیس سازمان استاندارد کل کشور است و از او دفاع هم می‌کنند»
کاربران دیگر نوشته اند: «همیشه استاندارد نشانه مرغوبیت کالا است غلامرضا شریعتی هم نشانه مرغوبیت دولت است!»، «همه از کارهای اشتباه غلامرضا شریعتی در خوزستان آگاهند و نیازی به شرح بیشتر نیست اما، مغلطه محمود واعظی خیلی جالب است»، «به جای این که بگوید: به چه دلیل شریعتی با آن کارنامه درخشان در سمت رئیس سازمان استاندارد منصوب شد، می‌گوید: چرا از سمتش در خوزستان برکنار شده»، «دو جنبه دارد جناب رئیس جمهور با اینکار میخواست مردم ایران کمی با مردم خوزستان همزاد پنداری کنند و متوجه سال‌ها رنج مردم این استان از سوءمدیریت شوند و از طرفی مردم خوزستان اندکی آرام شوند و ببینند مدیران بد فقط برای ایشان نیست»