ماهیانه ۲۰ میلیون تومان می‌گیرم که فقط می‌شود ۸۰۰ دلار!

آفتاب یزد- گروه شبکه: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز پنجشنبه در چهارمین کنگره ملی حزب کارگزاران سازندگی ایران، طی اظهاراتی از میزان حقوق دریافتی‌اش گله کرد. او گفته بود: «این بحرانی که اکنون در آن هستیم متاسفانه بحران اقتصادی است اما بحران‌هایی که تابحال پشت سرگذاشتیم همه غیراقتصادی بودند. من در سال۸۹ در مترو مدیرعامل بودم و ماهی ۶میلیون تومان حقوق می‌گرفتم که با دلار ۹۰۰تومان آن موقع ۷۰۰۰ دلار حقوق می‌گرفتم و الان که رئیس شورای شهر هستم و نزدیک به ۲۰میلیون تومان حقوق می‌گیرم با دلار ۲۶هزار تومان کمتر از 8۰۰-7۰۰دلار حقوق می‌گیرم و هیچ‌وقت کشور چنین شرایطی نداشته است این بحران شدیدی است که باید با ذکاوت از آن عبور کنیم و اگر نخواهیم بگوییم حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ سرریز شدن آستانه تحمل جامعه بود ولی اکنون در همان آستانه هستیم و روز به روز وضعیت بدتر می‌شود.»
بنا به گفته هاشمی، او ماهی ۲۰میلیون تومان حقوق می‌گیرد. مقدار حقوقی که حتی نصف آن برای خیلی‌ها رویایی دست‌نیافتنی است اما رئیس شورای شهر تهران از کم بودن آن گلایه دارد. از سوی دیگر وقتی ایشان با این مقدار حقوق نمی‌تواند گذران زندگی کند تو خودت حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
> واکنش کاربران
اکنون این اظهارات محسن هاشمی بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی


داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «یه‌جوری میگه انگار ۲۰تومن کمه. بعدم شما هزاران مزایا دارید».
دیگری نوشت: «جالبه ایشون از بقیه شاکی‌تر هست که قیمت دلار رفته بالا».
کاربر دیگری گفته است: «ایشان با حساب ریاضی درست میگن چون درآمد ریال و خرج دلار است ولی بحث اینجاست که چند درصد مردم مثل ایشان بیست میلیون می‌گیرند».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «من سال ۵۸ استخدام شدم ۴۰۰دلار حقوق می‌گرفتم الان بعداز سی سال کار وده سال بعد بازنشستگی ۲۰۰ دلار می‌گیرم وتازه مثل شما مزایا ندارم!»
کاربران دیگر نوشته اند: «بیست تومن میگیری که فقط جلسه تغییر نام خیابونا و میدونای شهر بزاری؟»، «آموزگارانی را می‌شناسم که بهمن ماه ۶۰۰ هزارتومان حقوق گرفته‌اند»، «تو که تبدیل به دلارت خوبه حقوق کارمندان شهرداری و رفتگران را هم به دلار تبدیل کن ببینیم چقدر در ماه می‌گیرند»، «آقای هاشمی مگه توی مملکت به دلار خرج می‌کنید که حقوقتونو دلاری حساب می‌کنید؟ این وضعیت همه مردمه»، «محسن هاشمی اومده حساب کرده ده سال پیش ۶ میلیون حقوقش بوده الان ۲۰ میلیون بعد هم گفته اون موقع ۷۰۰۰دلار الان ۸۰۰ تا، غم‌انگیز اینجاست که اون موقع حقوق ۲۰ تا کارگر رو می‌گرفته الان حقوق ۱۰تا رو»، «محسن هاشمی: بین 8۰۰-7۰۰دلار حقوق می‌گیرم. حالا به اینکه حداقل حقوق یک کارگر معادل ۷۵ دلار هست کار ندارم، ولی جناب هاشمی مگه ما تو ایران به دلار خرج می‌کنیم که با دلار میسنجی! آهان یادم نبود مسئولین ما عادت دارن خریدهاشون رو از کشورهای اروپایی داشته باشن»، «۲۰میلیون حقوق یک ماه محسن هاشمی رو من دارم تلاش می‌کنم به عنوان وام بگیرم و در اقساط سه‌ساله پس بدم»، «پس فقط برای حقوقش و امتیازاتش دست و پا میزنن که شورا بشن. کلا شورای شهر رو از کشور منحل کنیم، مشکلی پیش نمیاد. به خاطر جایگاهی که نمیشه حل مشکل کرد باهاش ماهی۲۰میلیون میگیره ناراضیم هست»، «اگه این کمه پس حقوق اداره کار چیه؟»
زهره الهیان به دختر حاکم دبی که گفته می‌شود در بند پدر خود است پیشنهاد داده به ایران بیاید
خانم نماینده مجلس! لطفا فرزندان مقامات را به ایران بیاورید
آفتاب یزد- گروه شبکه: اخیرا لطیفه فرزند شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی در پیامی تصویری که در شبکه‌های عمومی مجازی منتشر شده است مدعی شده که توسط پدرش در یک خانه زندانی است. او گفته است: «من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم» بر این اساس سازمان ملل متحد تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع آغاز کرده است. اکنون به دنبال این اتفاق زهره الهیان، نماینده اصولگرای تهران در مجلس در توییتی به دختر حاکم دبی پیشنهاد جالبی را کرده است. او خطاب به لطیفه نوشته است: ««پیشنهادی برای دختر در بند حاکم دبی! به ایران بیا. می‌توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی! و هم از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره‌مند باشی»
اکنون این پیشنهاد با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «این نشون میده نماینده‌های مجلس برخلاف آنچه همه فکر می‌کنند عبوس، خشک و بد عنق نیستند».
یکی دیگر از کاربران گفته است: «سرکار خانم نماینده! اگر این دختر میتوانست از امارات خارج شود مشکلی برای جا پیدا کردن نداشت. مشکل او حصر در امارات است. آیا می‌توانید او را از آنجا نجات دهید؟ بسم الله. توقع مردم از یک نماینده مجلس آنست که او اول فکر کند و بعد اظهار نظر نماید.»
کاربران دیگر نوشته اند: «خانم نماینده بعد از حل مشکلات داخلی، تمرکز خود را در دفاع از حقوق زنان در سایر نقاط دنیا نموده است»، «شما اول فرزندان خود و باقی مسئولین را از اروپا و آمریکا فرا بخوانید بعد پیشنهاد دهید»، «خیلی دلم می‌خواست بگویم شما زحمت بکشید کاری نکنید که دخترانمان سر به مهاجرت بگذارند، دختر حاکم دبی از پس پدرش برمی‌آید».