تلاش خستگی‌ناپذیر و فداکارانه مدافعان سلامت قابل تحسین و تعظیم است

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با مرور تحولات یک‌سال گذشته و از زمان شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: طی یک‌سال به این جمله رسیدیم که باید سبک زندگی برای مقابله با این بیماری عوض شود چرا که دیگر شرایط هنگام خرید، مسافرت، آموزش و رفتن به مراسم مذهبی و مراکز تفریحی همانند قبل از دوران کرونا نیست و باید برای عبور از این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، سبک زندگی جدیدی را مدنظر قرار دهیم.
روحانی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی بود که به موقع و بسیار دقیق وضعیت بیماری کرونا را در یک سال گذشته به اطلاع مردم رسانده است، تصریح کرد: شبهه‌های ایجاد شده از سوی ضدانقلاب خارج‌نشین مبنی بر اینکه دولت به‌خاطر برگزاری انتخابات واقعیت را به مردم نگفته است و آمارهای غیرواقعی در این زمینه ارائه می‌شود، کاملاً دروغ و تهمت محض است.
وی در ادامه، اقدامات ساختاری انجام شده برای مقابله با کرونا در کشور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بلافاصله پس از ورود ویروس کرونا به کشور در جلسه شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسیدیم که بایستی ستادی تحت عنوان ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود لذا مصوبه آن تدوین و تصویب شد و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و بر مبنای همان مصوبه تا به امروز 58 جلسه ستاد ملی تشکیل شده است و این غیراز جلسات کمیته‌های تخصصی و سایر جلسات مرتبط است.
رئیس‌جمهور با تقدیر از تلاش خستگی‌ناپذیر، شبانه‌روزی و فداکارانه مدافعان سلامت خاطرنشان کرد: کاری که مدافعان سلامت در ایران انجام دادند قابل تحسین و تعظیم است و اینکه آنان به‌عنوان شهید محسوب شدند اقدام بسیار ارزشمندی برای قدردانی از فداکاری‌های این عزیزان است.


روحانی همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا را مورد‌ اشاره قرار داد و گفت: در این مدت همه دستگاه‌ها از جمله صداوسیما، نیروهای مسلح، اعم از بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ‌و نهادهای نظارتی در کنار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته و اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.
وی ضرورت تغییر سبک زندگی برای غلبه بر ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در مجموع یک سال مقابله با ویروس کرونا به یک کلمه رسیدیم و آن اینکه بایستی برای مقابله با این بیماری سبک زندگی خود را عوض کنیم و مردم باید به خوبی بدانند که شرایط امروز، شرایط عادی و معمولی نیست.
رئیس‌جمهور افزود: امروز مردم عزیز باید خودشان را برای سال آینده آماده کنند که دچار موج چهارم نشویم و بی‌تردید اگر سبک زندگی را بر مبنای شرایط جدید تغییر دهیم و پروتکل‌ها را به‌صورت کامل  مراعات کنیم، با ‌تردد و اجتماعات کمتر و رعایت همه موارد بهداشتی می‌توانیم به خوبی و سرافرازانه از این شرایط عبور کنیم.
اختتامیه سی‌وهشتمین جایزه
 کتاب سال
روحانی همچنین صبح شنبه ۲ اسفند در آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: انصافاً اگر کتاب نبود ارتباط ما با دنیای گذشته تقریباً مقطوع بود. حالا آثاری از گذشته باقی مانده و میراث فرهنگی چیزهایی را باقی گذاشته ولی مثل کتاب که تبیین کند یا نظریات علمی‌ را تشریح کند هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: حتی گنجینه‌های معنوی ما در سایه کتابت باقی مانده است. خود کتب آسمانی، روایات پیامبر و ائمه، تاریخ زندگی‌شان اگر نوشته نمی‌شد و می‌خواست سینه به سینه منتقل شود خیلی متفاوت بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کتاب نیاز بشر است که روح انسان را تازه می‌کند و انسان را متحول می‌سازد، بیان کرد: همین الان هم شعر سعدی ما را متحول می‌کند و شعر حافظ ما را تکان می‌دهد. سال‌ها و قرن‌ها گذشته اما این کتاب‌ها همچنان نو باقی مانده است و به این خاطر است که از جان برخاسته است.
روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه انقلاب اسلامی و تحولاتی که امروز به‌صورت یک حرکت بسیار نو و زیبنده در زمینه کتاب به شکل‌های مختلف در حال شکل‌گیری است،‌ مانند کتاب الکترونیکی یا کتاب به‌صورت  فعلی،‌ شاهد یک تحول بزرگ باشیم و جامعه ما و نسل جوان بهتراز اندیشه‌های نو استفاده و بهره‌برداری کند.
سایر اخبار این روزنامه
هر روز که می‌گذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده‌ آن بیشتر آشکار می‌شود مقاومت جانانه ایران آمریکا و اروپا را به دست و پا زدن انداخت دست رد محکم یمن به سینه بایدن(یادداشت روز) اخبار ویژه فارین‌پالیسی:آمریکا تمام نشانه‌های یک جنگ داخلی را دارد اسکان اضطراری ۹۵۲۰ زلزله زده سی‌سخت توسط امدادگران هلال‌احمر پلمب کارخانه قند یاسوج شکست هزار کارگر به سر کار برمی‌گردند شناسایی و آزادی زندانیان فقیر در سراسر کشور با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تلاش خستگی‌ناپذیر و فداکارانه مدافعان سلامت قابل تحسین و تعظیم است آیت‌الله حسینی‌زابلی از اساتید اخلاق دار فانی را وداع گفت اسرار پنهان کودتای سیاه رضاخانی ترجمه ۲۰ زبانه نامه شهید سلیمانی به دخترش رونمایی شد زنجیره‌­ای­‌ها از اقدامات ناکافی آمریکا می‌نویسند اما از شمارش معکوس بازگشت به برجام تیتر می­‌زنند! مقاومت جانانه ایران آمریکا و اروپا را به دست و پا زدن انداخت مقاومت جانانه ایران آمریکا و اروپا را به دست و پا زدن انداخت