برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی کوچه معرفی شدند

برگزیدگان دومین دوره جشنواره رمان کوچه، ویژه آثار منتشر نشده، با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد. به گزارش ایرنا، الهام فلاح، دبیر جشنواره کتاب کوچه که در راستای شناسایی و معرفی نوقلمان و حمایت از صداهای تازه در عرصه داستان‌نویسی برگزار می‌شود، برندگان دومین دوره این جایزه را اعلام کرد.
با آرای داوران این جشنواره که شامل فرشته نوبخت، مرتضی برزگر و امیر خداوردی بود، رمان من چیزهایی می‌بینم که دیگران نمی‌بینند، نوشته‌ فرشته میرزایی به عنوان اثر برگزیده این دوره جشنواره معرفی شده است و رمان‌های وَلَفا اثر پگاه صراف و روز آخر اثر سمیه کابلی به‌ترتیب عنوان دوم و سوم این جشنواره را کسب کردند.
در این دوره بیش از ۸۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که برخی از آثار واجد شرایط شرکت در مسابقه نبوده و ۶۵ اثر به مرحله‌ نخست داوری رسیدند که از میان آنها، پنج اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
رمان منتخب جشنواره، توسط نشر کتاب کوچه منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است رمان برگزیده‌ دور اول جشنواره رمان کتاب کوچه، با عنوان خشتمال هم‌اکنون در بازار کتاب در دسترس عموم است.
این جایزه در بخشی از بیانیه خود اعلام کرده که امید است که حمایت و پشتیبانی از آثار نویسندگان جوان و تازه‌نفس آغاز راهی پرنور و درخشان در عرصه ادبیات ایرانی-‌فارسی باشد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی: انقلاب نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان کشور نشاند رضا دهکی نه قرمز، نه آبی، نه حزبی، نه جناحی! «ابتکار» وضعیت بازار سرمایه طی ماه‌های آتی را بررسی کرد اسفند سرد بازار بورس درد حق خروج زنان از کشور این بار خود را با ممنوع‌الخروج شدن سرمربی تیم اسکی نشان داد کهنه خشونتی دیگر علیه زنان نایب رئیس انجمن داروسازان مطرح کرد خطر واکسن‌های تقلبی کرونا در بازار سیاه برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی کوچه معرفی شدند برای کاهش قیمت تمام شده باید مشکلات واحدها رفع شود پارادوکس صنعت پوشاک؛ رونق تولید و کسادی بازار مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پا در میانی به ایران می آید؟ سفر معنادار گروسی در آستانه پایان ضرب‌الاجل رئیس قوه قضائیه: هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد حسن روحانی: ادعای اعلام دیرهنگام ورود کرونا به ایران، دروغ است هشدار آمریکا به چین نسبت به استفاده از زور در دریای چین جنوبی