هشدار آمریکا به چین نسبت به استفاده از زور در دریای چین جنوبی

آمریکا به چین نسبت به استفاده از زور در آبهای مورد مناقشه در دریای چین جنوبی هشدار داده و بر دیدگاهش درخصوص غیرقانونی بودن کمپین اقدامات جسورانه پکن در این دریا تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، وزارت امور خارجه آمریکا به ابراز نگرانی در مورد قوانین جدید تصویب شده از سوی چین پرداخت که به گارد ساحلی این کشور اجازه استفاده از تسلیحات علیه کشتی‌های خارجی در صورت تشخیص ورود غیر قانونی این کشتی‌ها به آبهای چین را می‌دهد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، متن آن قویا به این اشاره دارد که این قانون را می‌توان برای ارعاب همسایگان دریایی جمهوری خلق چین مورد استفاده قرار داد.
پرایس به خبرنگاران گفت: ما به جمهوری خلق چین و همه نیروهای فعالش در دریای چین جنوبی یادآوری می‌کنیم که نیروهای دریایی مسئول همراه با حرفه‌ای‌گری و خویشتنداری در اجرای اختیاراتشان عمل می‌کنند.


وی افزود: ما همچنین هر چه بیشتر نگران هستیم که چین برای تاکید بر ادعاهای دریایی غیرقانونی در دریای چین جنوبی به این قانون جدید متوسل شود.
پرایس گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر یک بیانیه منتشر شده در ماه ژانویه از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در قبال دریای چین جنوبی تاکید می‌کند. پامپئو در آن بیانیه اعلام کرده بود که ادعاهای پکن بر منابع دریایی در دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با توشیمیتسو موتگی، همتای ژاپنی‌اش نسبت به قانون دریایی چین اظهار نگرانی کرده بود.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی: انقلاب نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان کشور نشاند رضا دهکی نه قرمز، نه آبی، نه حزبی، نه جناحی! «ابتکار» وضعیت بازار سرمایه طی ماه‌های آتی را بررسی کرد اسفند سرد بازار بورس درد حق خروج زنان از کشور این بار خود را با ممنوع‌الخروج شدن سرمربی تیم اسکی نشان داد کهنه خشونتی دیگر علیه زنان نایب رئیس انجمن داروسازان مطرح کرد خطر واکسن‌های تقلبی کرونا در بازار سیاه برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی کوچه معرفی شدند برای کاهش قیمت تمام شده باید مشکلات واحدها رفع شود پارادوکس صنعت پوشاک؛ رونق تولید و کسادی بازار مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پا در میانی به ایران می آید؟ سفر معنادار گروسی در آستانه پایان ضرب‌الاجل رئیس قوه قضائیه: هیچکس نگران مشارکت مردم نباشد حسن روحانی: ادعای اعلام دیرهنگام ورود کرونا به ایران، دروغ است هشدار آمریکا به چین نسبت به استفاده از زور در دریای چین جنوبی