ائتلاف سعودی هر قدر اوباش و داعش استخدام کند /مأرب را آزاد خواهیم کرد

سرویس خارجی-سرعت حیرت انگیز پیشروی انصارالله در عملیات آزاد‌سازی شهر مهم مأرب(قلب اقتصادی یمن) باعث شده تا ائتلاف سعودی خیلی علنی از تروریست‌های داعش نیز برای مقابله با انصارالله استفاده کند. اما این مسئله باعث کند شدن سرعت پیشروی انقلابیون یمن نشده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، عملیات آزاد ‌سازی مارب مدتی است به مراحل حساس خود رسیده و ائتلاف سعودی که مثل قبل، حمایت‌های بیرونی را ندارد، برای جلوگیری از این شکست، دست به هر کاری می‌زند.
خبرگزاری فارس در این باره به نقل از منابع خود نوشته، عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب به مراحل حساس و نهایی خودش نزدیک شده است. هر چه عملیات پیشتر می‌رود، بوق‌های رسانه‌ای عربستان سروصدایش بیشتر می‌شود. وبگاه خبری «26 سپتامبر» یمن هم در یادداشتی با اشاره به بیانیه رسمی داعش برای پیوستن به صف ائتلاف سعودی جهت جلوگیری از پیروزی انقلابیون در مارب نوشته: «سعودی‌ها و اماراتی‌ها هر چقدر اراذل و اوباش از گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش مزدور بگیرند و آدم‌های داخل و خارج را اجیر کنند، سرانجام مأرب به آغوش میهن بازمی گردد...آزاد‌سازی مأرب نقطه آغاز آزادی سایر استان‌های شرق و غرب و جنوب میهن خواهد شد. مأرب آزاد خواهد شد و به لطف ایمان و اراده فرزندان و مردان و همه آزادگان یمن و به کوری چشم دشمن، بر ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش غلبه خواهد کرد». در ادامه گزارش این سایت خبری می‌خوانیم: «مأرب، پایانی بر تجاوز ائتلاف سعودی و آغازی برای یمن پیروز خواهد بود». اشاره این سایت به داعش و القاعده اشاره به اخبار روزهای گذشته در استان مأرب است که داعش اعلام کرد در این استان حضور دارد و در حال جنگ با نیروهای حوثی است. گروهک داعش روز چهارشنبه هفته گذشته بود که طی اطلاعیه‌ای به طور رسمی از حضور عناصر خود در مناطق درگیری استان مأرب علیه ارتش و انصارالله یمن خبر داد و مدعی شد که چند تن از نیروهای دولت صنعا را هم کشته یا زخمی کرده است.
در همین حال جنبش انصار‌الله یمن تاکید کرد که ملت یمن عزم خود را برای رویارویی با متجاوزان تا آزاد‌سازی هر وجب از خاک اشغالی سرزمین خود جزم کرده است. به گزارش پایگاه خبری المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصار‌الله گفت: «اتفاقات مأرب بخشی از نبرد ملی برای آزاد‌سازی کشور است و در برابر ادامه تجاوز و محاصره، ملت یمن برای ادامه مقابله و رویارویی تا آزاد‌سازی هر وجب از خاک اشغالی عزم خود را جزم کرده است».
افشاگری مجتهد


در همین حال، مجتهد، فعال توئیتری معروف به افشاگر اسرار خاندان سعودی تسلط بر مأرب را برای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امری قطعی دانست. مجتهد با اشاره به اینکه امروز میدان جنگ، شاهد تحولات بزرگ و گسترده نظامی است، افزود: «معجزات نظامی توسط آقای عبدالملک الحوثی و مردانش حاصل می‌شود. ائتلاف و مزدوران آن در وضعیت شرم و ناامیدی به سر می‌برند و تعداد کشته شدگان آنها از حد تصور فراتر رفته است».
چرا مأرب مهم است؟
استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعا، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور‌هادی، رئیس‌جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد. این پیشروی‌ها باعث شده است که سازمان ملل
و آمریکا و دیگر حامیان ائتلاف متجاوز سعودی دست به کار شده و پیشنهاد توقف آتش‌بس به دولت نجات ملی بدهند که این دولت به دلیل عدم توقف حملات ائتلاف با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را مشروط به توقف کامل حملات و لغو محاصره یمن کرده است.
این در حالی است که «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی یمن، روز جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت مستعفی یمن (سبأ نت) به پیوستن مردم استان مأرب به جنبش انصارالله یمن اذعان کرد. وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی در این خصوص با «فریب‌خورده» خواندن افرادی که به ارتش یمن پیوسته‌اند، گفت، حوثی‌ها همچنان به عملیات جمع کردن و بسیج افراد فریب‌خورده ادامه می‌دهند. بر اساس این گزارش، معمر الاریانی از «شیوخ»،‌ «قبایل» و «پدران» و «مادران» خواست که در هر منطقه‌ای که ارتش یمن آنجا را تحت کنترل خود درآورده، مانع پیوستن فرزندانشان به
انصارالله شوند.