رئیس قوه قضائیه: باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و غرب به جهان ارائه شود

رئیس قوه قضائیه گفت: باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی(ع) و با اشاره به روایت‌های متفاوتی که از حوادث در طول تاریخ وجود دارد، گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ بر کشور ما تحمیل شد و ۳۰ هزار کیلومتر از سرزمین کشورمان مورد اشغال دشمن قرار گرفت، اینجا حق دفاع فردی، مشترک و دفاع یک کشور از سرزمین خود حقی است که در منشور ملل متحد و در تمام قوانین بین‌المللی به رسمیت شمرده شده است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زمانی جهل در مقابل عقل و زمانی در مقابل علم است و جاهلیت مدرن در مقابل تعقل است، افزود: امروز جامعه و جوامع بشری باید قدرت تعقل و تحلیل پیدا کنند تا نظام سلطه به نام حمایت از مردم، به دنبال منافع خود نباشد و کشور و مردمی را بیچاره کند.
رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش در تبیین مناسب دفاع مقدس با نگارش خاطرات رزمندگان و شهدا، تهیه فیلم و ساخت مستندهای مرتبط با دفاع مقدس تاکید کرد.


رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بسیار کار شده و بسیار باید کار شود. باید جریان دفاع مقدس، انقلاب شکوهمند اسلامی و ایستادگی ملت ایران بیشتر از این به تصویر کشیده شود و به عالمیان و عصرها و نسل‌ها معرفی گردد؛ چون امروز جاهلیت مدرن نمی‌خواهد نسل جوان، دانشجو و طلبه ما قدرت تحلیل پیدا کند، لذا می‌خواهد روایت خود را منتقل و راوی گری کند.
رئیسی بیان کرد: ما باید نقض حقوق انسان‌ها توسط آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در دوران دفاع مقدس به جهانیان ارائه کنیم و برای مردم سراسر جهان تبیین کنیم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها چگونه در زمان جنگ تحمیلی برای دستیابی به امیال و بر مبنای شیطنت‌های خود، حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.
رئیس دستگاه قضا گفت: در دوران جنگ تحمیلی، صدام مباشر بود، اما ضرورت دارد نقش شریکان جرم نیز در آن دوران تبیین شود و باید شرکای جرم در آن دوران به عالم معرفی شوند. رئیسی با بیان اینکه فهرست کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی ارائه شده به صدام توسط غربی‌ها در دوران جنگ تحمیلی فهرست بلند بالایی است، گفت: درصورت تنظیم کیفرخواست و قید تمامی جرایم آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای مدعی غربی نظیر آلمان و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی، شاهد خواهیم بود که این کیفرخواست بسیار قطور و بلند خواهد بود و این کیفرخواست باید پیش روی همه حقوقدانان در عالم قرار گیرد تا آن‌ها احساس شرمندگی کنند.
رئیس قوه قضائیه افزود: مدعیان حقوق بشر و حقوقدانان در عالم باید به کنار بستر جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی ما بروند و مشاهده کنند که این قهرمانان چگونه ۳۰ سال است بر روی بستر و تخت نشسته‌اند و عوارض و دردهای حاصل از بمباران‌های شیمیایی و سلاح‌های عصبی را تحمل می‌کنند و پرستاران آن‌ها که همان مادران و همسرانشان هستند در کنار این عزیزانشان سختی‌ها را می‌گذارند.
سایر اخبار این روزنامه