حال محمدعلی اسلامی‌ندوشن خوب است

شهروندآنلاین: محمد صادقی از دوستان محمدعلی اسلامی‌ندوشن با اعلام اینکه حال این استاد ادبیات خوب است، گفت: «به جز کسالت قبلی، مشکل جدیدی برای استاد پیش نیامده است.»

محمد صادقی، روزنامه‌نگار و از دوستان محمدعلی اسلامی‌ندوشن گفت: «در تماسی که با خانم دکتر شیرین بیانی (همسر استاد) داشتم، فرمودند که حال و وضع دکتر اسلامی‌ندوشن نسبت به ماه‌های قبل تفاوتی نکرده و همچنان ضعیف، ناتوان و از پا افتاده هستند، اما اشکال جدیدی در کار نیست.»

او افزود: «هرچه در فضاهای مجازی غیر از این منتشر شده، نادرست است.»



روزهای گذشته در برخی محافل خبری، اخبار نادرستی درباره وضعیت سلامتی استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن، ادیب و پژوهشگر ادبیات کشور منتشر شده است.

محمدعلی اسلامی‌ندوشن، سوم شهریور ۱۳۰۳ در ندوشن متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در یزد به پایان برد و در سال ۱۳۲۳ به تهران رفت و بقیه دوره متوسطه را در دبیرستان البرز به پایان رساند، سپس وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد. او از حدود دوازده سالگی سرودن را آغاز کرد، بعضی از قطعه شعرهای او در مجله سخن منتشر می‌شد.

پس از آن نیز پنج سال در فرانسه و انگلستان به اندوخته‌های علمی خود افزود و پایان‌نامه دکتری خود را درباره کشور هند نوشت و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشکده حقوق دانشگاه پاریس دریافت کرد. محمدعلی اسلامی‌ندوشن در سال ۱۳۳۴ پس از بازگشت به ایران، چند سال در شغل قاضی دادگستری خدمت کرد و پس از ترک خدمت در دادگستری، به تدریس حقوق و ادبیات در برخی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی، از جمله دانشگاه ملی، مدرسه عالی ادبیات، مدرسه عالی بازرگانی و مؤسسه علوم بانکی پرداخت.

ندوشن در مدت ۵۰سال بیش از ۴۵ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورده است. تأسیس فرهنگسرای فردوسی و انتشار فصل‌نامه هستی از اقدامات او در زمینه اعتلای فرهنگ و ادب فارسی است.