جامعه پرستاری در دوران شیوع کرونا بیش از 100 شهید تقدیم کرده است


به گزارش وبدا، مریم حضرتی در یادواره شهدای پرستاری که دیروز در تالار ایوان شمس برگزار شد با اشاره به حضور پررنگ پرستاران در صحنه‌های مختلف در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران‌، اظهارداشت: برگ برگ تاریخ پر افتخار پرستاری در طول انقلاب اسلامی بیانگر نقش‌آفرینی مردان و زنان پرستاری است که در بحران‌های مختلف پرچم این جامعه بزرگ سلامت را به اهتزاز در آورده‌اند. این نقش‌آفرینی‌ها از روزهای سخت مبارزه با طاغوت آغاز و تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت و در حوادث و بلایا مانند زلزله و سیل ادامه داشته و در این راه مردان و زنان پرستار جان خود را در ارائه خدمات مراقبتی در سنگرهای مختلف از دست دادند و به فیض شهادت نائل شدند و تعدادی نیز به درجه جانبازی رسیدند.
حضرتی خاطرنشان کرد: پرستاری و عظمت آن موجب شد رهبر معظم انقلاب در پیام‌های جداگانه‌ای در طول یک سال گذشته بر حمایت و پشتیانی از جامعه پرستاری تاکید فرمایند و این پیام‌ها یک دلگرمی و روحی در کالبد پرستاران دمید و انرژی دوباره به جامعه پرستاری داد و وظیفه ما را نیز سنگین‌تر کرد.
وی افزود: در طول یک سال مقابله و مدیریت بیماری کووید- ۱۹، از جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستاری بیش از ۶۰ هزار نفر از پرستاران به کرونا مبتلا شدند و پس از بهبودی مجددا به ارائه خدمت بازگشتند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در این مدت بیش از 100 پرستار جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: به دنبال تایید رهبر معظم انقلاب که با عنوان شهید برای پرستاران جان باخته موافقت فرمودند، پرونده این عزیزان در کمیته‌ای که به دستور وزیر بهداشت زیر نظر‌ معاونت توسعه تشکیل شده است، بررسی می‌شود و پرونده تعدادی از این عزیزان به عنوان شهید تایید شده و پرونده‌های دیگر همچنان در دست بررسی و اقدام است.


شهدای سلامت علامت سعادت جامعه ما هستند
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز در این مراسم گفت: من به همه کادر سلامت تبریک می‌گویم که در این امتحان الهی خوش درخشیدند، فرق شهدای زمان ما با شهدای صدر اسلام یک تفاوت بسیار مهم و آشکار است. آن تفاوت این است که آن شهدا شاخص بودند و بدنه و دامنه‌ای در جامعه نداشتند و تک بودند؛ چه کسی به مقام حضرت ابوالفضل العباس می‌رسد ولی در جامعه ما این گونه نیست و چند صد هزار شهید دفاع مقدس
داریم.
به گزارش ایلنا، پناهیان افزود: البته این‌ها قله‌هایی هستند که دامنه دارند و دامنه آنها کسانی هستند که اکنون کار می‌کنند. پیکر شهید حججی را بعد از مدتی به کشور آورند که دو میلیون نفر از آن استقبال کردند و این همان دامنه است که مردم به شهدا نگاه دارند.
وی ادامه داد: اینکه ما الان می‌توانیم بگوییم شهدا قله‌هایی هستند که دامنه‌هایی دارند این علامت سعادت جامعه ماست که ما خیلی به این جامعه امید داریم و ان شالله به ثمر خواهد نشست و این شهدا اثر خود را در جامعه خواهند گذاشت. به کادر سلامت می‌گویم که خداوند این لحظه‌های شمارا می‌بیند و برای نسل و دودمان شما ثبت خواهد کرد. امیدوارم ما در این مسابقاتی که در جامعه ما است روز به روز برنده‌تر باشیم. ما ملتی هستیم که از اول انقلاب هر حادثه‌ای بر ما گذشته ما را قوی‌تر کرده
است.
سایر اخبار این روزنامه
شرارت در سوریه و عراق پاسخش را در یمن و دریای عمان گرفت چاره عراق، اول دفع آمریکا (یادداشت روز) اخبار ویژه قاتل خاشقجی بن سلمان است، اما مجازاتش نمی‌کنیم! اظهارات عجیب رئیس‌دفتر روحانی درباره عامل دلار 27 هزار تومانی جامعه پرستاری در دوران شیوع کرونا بیش از 100 شهید تقدیم کرده است تعهد غرب رفع کامل تحریم‌ها است نه آزادسازی قطره‌چکانی دارایی‌های خودمان حشدالشعبی: حمله آمریکا به نیروهایمان را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم همه توان دولت برای خرید واکسن متمرکز است و هر مقدار بتوانیم واکسن مورد‌نیاز را تهیه می‌کنیم قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها یک فرصت طلایی برای ما ایجاد کرد موشک‌های ایرانی شلیک شده به عین الاسد بسیار دقیق بود مامور فداکار پلیس تهران جان خود را فدای نجات عابران پیاده کرد بی اثر کردن تحریم­‌ها اراده دولت را می‌خواهد نه تصویب FATF تعهد غرب رفع کامل تحریم‌ها است نه آزادسازی قطره‌چکانی دارایی‌های خودمان تعهد غرب رفع کامل تحریم‌ها است نه آزادسازی قطره‌چکانی دارایی‌های خودمان