شهره موسوی نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال، نایب رئیس اول و دوم در آینده معرفی می‌شوند سکان فوتبال در دستان شهاب‌الدین عزیزی خادم


گروه ورزش - شهاب‌الدین عزیزی خادم با 49 رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای چهار سال آینده انتخاب شد.
صبح دیروز انتخابات فدراسیون فوتبال در سالن اجلاس و پس از تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. در ابتدای مراسم چند تیزر نمایش داده شد و سپس با صحبت های علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی، کار به شکلی رسمی تر پیش رفت. سپس با دعوت از اعضای مجمع رای گیری رسما آغاز شد و دقایقی بعد ناظران شمارش آرا را آغاز کردند.
پس از شمارش آرا مشخص شد که شهاب‌الدین عزیزی خادم 35 رای، کیومرث هاشمی 24 رای، مصطفی آجرلو 18 رای و علی کریمی 9 رای را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در ابتدای شمارش، هاشمی دست بالاتر را داشت اما به مرور عزیزی خادم به او رسید و حتی اختلاف را هم بیشتر کرد.
باتوجه به اینکه عزیزی خادم نتوانست 50+1% از آرا را جلب کند، کار به دور دوم کشید و او با کیومرث هاشمی رقابت تازه ای را آغاز کرد. در همین حین علی کریمی و مصطفی آجرلو از سالن بیرون رفتند تا کارشان در انتخابات تمام شده باشد.


دقایقی بعد دوباره رئیس کمیته بدوی از حاضران خواست تا به ترتیب لیست، در محل اخذ رای حضور یابند و نام فرد موردنظر را روی کاغذ رای بنویسند. نبی دبیرکل فدراسیون با لحنی کنایه آمیز از نامزدها خواست تا در جای خود بنشینند و گفت: «وقت لابی گذشته است». فرآیند رای آغاز شد تا دوباره روی وایت برد، نام دو کاندیدا نوشته و شمارش آرا آغاز شود.
این بار شهاب الدین عزیزی خادم 49 رای گرفت و کیومرث هاشمی 38 رای را به خود اختصاص داد تا خادم برنده انتخابات سال 1399 فدراسیون فوتبال لقب گیرد و برای چهار سال هدایت فوتبال را برعهده داشته باشد.
رئیس جدید فدراسیون فوتبال کیست؟
رئیس جدید فدراسیون فوتبال توسط مجمع عمومی این فدراسیون انتخاب و تا 4 سال آینده سکاندار فوتبال ایران شد.
پس از رای‌گیری انتخابات ریاست فدراسیون، شهاب الدین عزیزی خادم به ریاست فدراسیون فوتبال رسید. او تقریبا 8 سال است که سودای ریاست فدراسیون فوتبال را در سر دارد تا بالاخره به این عنوان رسید. شهاب‌الدین عزیزی خادم متولد بهمن 1356 است و تحصیلات خود را در مقطع دکترا و رشته روابط بین الملل - مطالعات منطقه ای ادامه داد. او عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون است. از فعالیت‌های ورزشی وی می‌توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزیزی خادم در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید. عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیئت مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی عزیزی خادم است. او در سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد.
امیر عابدینی یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه‌ای، دلیل رد صلاحیت عزیزی خادم را «نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی» عنوان کرد. این بند مورد نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند.
زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقای کاظمی بود، عزیزی خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر نظر او قرار داشت که در همان سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد.
عزیزی خادم پیش از این ادعاهایی مبنی بر راه‌اندازی «شورای عالی راهبردی فدراسیون»، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه (ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران، در زمان حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشت. شهاب‌الدین عزیزی خادم بار دیگر برای عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال آذرماه سال ۱۳۹۶ شانس خود را امتحان کرد، اما مجمع فدراسیون فوتبال به محمود اسلامیان رای داد.
شهاب الدین عزیزی خادم در زمان شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اعلام کرده بود که اولویت اول او، حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی است. او مدعی شده بود برنامه پیشنهادی اش در افق 4 ساله با رویکرد دانش بنیان است و پس از عبور از بحران، با هدف مدرن ‌سازی فوتبال ملی و ساختارهای مدیریتی فوتبال تنظیم شده است.
شهاب‌الدین عزیزی خادم: فوتبال را با نگاهی «نو» اداره خواهیم کرد
عزیزی خادم پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون گفت: در جهت دفاع از صیانت و منافع فوتبال طبق برنامه‌ای که از قبل در نظر گرفته‌ایم با نگاهی «نو» در جهت توسعه این رشته قدم خواهیم برداشت. عزیزی خادم گفت: وظیفه خودم می دانم از اعضای مجمع که به من اعتماد کردند قدردانی کنم. خودم را خادم فوتبال می دانم و امیدوارم با تیم مدیریتی جدید بتوانیم از صیانت و منافع فوتبال دفاع کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: فصل جدیدی در فوتبال کشور آغاز شده و امیدوارم بتوانیم با نگاهی نو و در فصلی جدید و با همکاری و تعامل اعضای مجمع و استفاده از نقطه نظرات آنها شرایط این رشته را بهتر از گذشته کنیم.
عزیزی خادم در ادامه خطاب به اعضای مجمع گفت: از اینکه نگاهی غیردستوری و حرفه‌ای به فوتبال و مجمع داشتید از شما تشکر می‌کنم. دغدغه‌های اعضای مجمع را درک می‌کنم و برای رسیدگی به اهداف و برنامه‌هایمان از پتانسیل استان‌ها، باشگاه‌ها و تمامی بخش‌ها به درستی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: مجمع امروز فدراسیون فوتبال نماد دموکراسی و تبلور دموکراسی بود که اعضای مجمع با شناخت و درایتی که داشتند رای خود را به صندوق انداختند. خدا را شاکرم به خاطر این اتفاق. هر چند که اگر هم رای نمی‌آوردم بازهم شاکر خدا بودم چرا که او صاحب و مالک همه چیز است. عزیزی خادم از سرپرست و اعضای قبلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر کرد و گفت: امیدوارم با تعامل سازنده و همفکری و هم اندیشی بتوانیم آینده خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزنیم.‌
واکنش کیومرث هاشمی بعد از شکست در انتخابات فدراسیون فوتبال
کیومرث هاشمی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به گمانه زنی‌ها درباره حمایت وزارت ورزش از او واکنش نشان داد.
هاشمی بعد از برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: عزیزی خادم حتماً می‌تواند مدیر شایسته ای برای فوتبال باشد. از مجمع ناراحت نیستم و باید به رای اعضای مجمع احترام گذاشت. وی با بیان اینکه کار در فوتبال سخت است، در خصوص آرای مجمع گفت: وضعیت رای مشخص است و عزیزی خادم نفر برتر شد. التماس دعا!
هاشمی در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شد گزینه وزارت ورزش و مورد حمایت وزارتخانه بوده است، گفت: برعکس است!
علی کریمی پس از رای نیاوردن در مجمع: به رئیس بعدی کمک نمی‌کنم
نامزد ریاست فدراسیون فوتبال پس از آنکه نتوانست آرای لازم را کسب کند گفت: فوتبال دیگر به من نیاز ندارد چرا که اگر نیاز داشت در مجمع رای می آوردم.
علی کریمی در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال ۹ رای کسب کرد و نتوانست به مرحله بعدی این رای گیری راه پیدا کند و به همراه مصطفی آجورلو از مجمع خارج شد.
کریمی پس از این اتفاق گفت: بعد از سال‌ها طبیعتاً شرایط برای حضور فوتبالی‌ها فراهم شد که بتوانیم در انتخابات شرکت کنیم اما نتیجه آنطور که می‌خواستیم رقم نخورد.
وی ادامه داد: برای رئیس آینده فدراسیون آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند کارهای اساسی برای این فوتبال انجام دهد. کریمی ادامه داد: از ابتدا هم می‌دانستیم که در این مجمع چه اتفاقی رقم خواهد خورد. صرفاً برای این حضور پیدا کردم که بعداً نگویند شرایط برای فوتبالی‌ها فراهم شد اما نیامدند. نتیجه انتخابات از قبل مشخص بود. از ۹ نفری که به من رای دادند تشکر می‌کنم. کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: این مجمع نشان داد و مشخص کرد که فقط ۹ نفر می‌خواستند شرایط فوتبال تغییر کند. امیدوارم رئیس آینده فدراسیون این نفرات را اذیت نکنند و اجازه بدهند کارشان را انجام دهند.
علی کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: آرایی که اعضای مجمع دادند برای من قابل احترام است، اگر من هم جای اعضای مجمع بودم به هرکسی که دوست داشتم رای می‌دادم. این موضوع را به وجدان دوستان واگذار می‌کنم و امیدوارم اعضای مجمع پیش وجدانشان راحت باشند.
کریمی در مورد اینکه آیا این مجمع هم مهندسی شده بود گفت: مهندسی را نمی دانم اما جا دارد روز مهندس را به مهندسین عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.
علی کریمی در پایان به این پرسش که آیا همچنان در فوتبال حضور خواهد داشت و کار مربیگری خواهد کرد گفت: فوتبال دیگر نیازی به من ندارد چرا که اگر نیاز داشت حتماً رای می‌آوردم.
غیبت وزیر ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال
مسعود سلطانی فر در انتخابات فدراسیون فوتبال حاضر نشد.
قرار بود مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان مهمان افتخاری حضور یابد، اما در مجمع غایب بود و به جای او مهدی علی‌نژاد (معاون قهرمانی وزارت ورزش) حضور داشت.
با توجه به تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال، نقش وزیر ورزش در انتخابات به صورت مهمان افتخاری شده است.
توضیحات نبی در خصوص روند برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال
دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص روند مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را مطرح کرد.
مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص روند مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بیان کرد: با تصویب اساسنامه در هشتم آذر ماه و بر اساس نقش‌هایی که به تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده بود ما مراحلی را برای انتخابات طی کردیم و تا این انتخابات برگزار ‌شود.
او ادامه داد: به همراه بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال کار را تا به اینجا پیش بردیم. طبق دستور جلسه، ۳ نفر برای تصویب صورت جلسه، مجمع قبلی را باید تایید کنند و در ادامه علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره تایید صلاحیت نامزد‌ها ارائه بدهد و پس از آن هم تعیین ناظران انتخاباتی و شمارش کنندگان آراء برای تایید مصوبه مجمع قبلی فدراسیون صورت خواهد گرفت.
شهره موسوی نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال شد
نایب رئیس پیشنهاد شهاب‌الدین عزیزی خادم از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال رای گرفت.
پس از انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان ریاست جدید فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع فدراسیون به نایب رئیس پیشنهادی او رای دادند.
شهره موسوی، مدیرعامل باشگاه بادران تهران با کسب 10 رای باطل و 70 رای موافق به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال معرفی شد.
گفتنی است، نایب رئیس اول و دوم پیشنهادی عزیزی خادم تایید صلاحیت نشده بودند و او باید در این دو پست یا سرپرست معرفی کند یا در زمان دیگری گزینه مدنظررا معرفی کند.
مددی از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف داد
مدیرعامل استقلال از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف داد.احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال از انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف داد. مدیرعامل استقلال جهت پست نمایندگی مدیران عامل باشگاه‌ها در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرده بود.
مددی درباره دلایل انصرافش از کاندیداتوری در این انتخابات، گفت: می‌خواهم با همه توان برای رفع مشکلات و چالش‌های باشگاه پرهوادار استقلال تلاش کنم و معتقدم خدمت به هواداران استقلال در این برهه خاص، اهمیت به مراتب بیشتری از حضور در فدراسیون فوتبال دارد. بر این اساس، اولویت اول و آخر من در حال حاضر استقلال است. البته بنده به عنوان عضو مجمع فدراسیون در خدمت عزیزان هستم ولی بهتر است که تمرکز اصلی خود را در استقلال بگذارم تا ان‌شاءالله با کمک همه ارکان باشگاه، استقلال را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
ترکی: امروز روز شکست فوتبال بود
نماینده داوران در مجمع فدراسیون فوتبال می‌گوید اخذ ۹ رای توسط علی کریمی در انتخابات، اتفاق بسیار بدی بود.
محسن ترکی، نماینده داوران در مجمع فدراسیون فوتبال، در حاشیه انتخابات این فدراسیون در واکنش به سالم بودن انتخابات فدراسیون اظهار کرد: در سلامت انتخابات بحثی نبود. اینجا همه چیز سلامت است و باید دید در پشت پرده چه چیزی رخ می‌دهد. زمانی که تنها فوتبالی این انتخابات رای نیاورد، روز شکست فوتبال ما بود. من می‌خواستم آن موقع مجمع را ترک کنم. ما جنگیدیم تا فوتبالی‌ها در این زمینه راه پیدا کنند. بعد از مدت‌ها کسی به انتخابات آمد که فوتبالی بود و حضورش می‌توانست مثمرثمر باشد اما معتقدم دیر نشده است و به آقای عزیزی‌خادم تبریک می‌گویم.
او ادامه داد: ما از آقای عزیزی خادم می‌خواهیم مشاوران فوتبالی قوی داشته باشد. من شناخت زیادی از عزیزی خادم ندارم. من باز هم می‌گویم امروز روز شکست فوتبال ایران بود. تعجبم از این است که خود فوتبالی‌ها از علی کریمی حمایت نکردند. الان هم هر اتفاقی برای فوتبال ما در ۴ سال آینده رخ دهد، حقمان است. با این حال می‌گویند علی کریمی توانایی این سمت را نداشته اما ما برند یک فوتبالی را در عرصه بین المللی می‌خواستیم. به نظر من بین فوتبالی‌ها یک تنگ‌نظری وجود دارد. شاید وعده‌هایی به ایشان داده شده بود اما اینکه تنها گزینه فوتبالی تنها ۹ رای بیاورد، واقعا اتفاق بدی بود.
شکوری: رای مردم علی کریمی است اما رئیس فدراسیون را مجمع انتخاب می‌کند
معاون باشگاه پرسپولیس می‌گوید رای مردم علی کریمی است اما رئیس فدراسیون را مجمع انتخاب می‌کند.
ابراهیم شکوری، معاون باشگاه فوتبال پرسپولیس در حاشیه انتخابات فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره حذف شدن علی کریمی از دور انتخابات اظهار کرد: فوتبالیست‌هایی بودند که سالیان سال برای این فوتبال زحمت کشیدند اما شرایط مجمع خاص است و اینکه مردم و فوتبالی‌ها چه چیزی دوست دارند، اعمال نمی‌شود. این طبیعت فوتبال است. شاید خود علی کریمی می‌دانست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد اما همین که در انتخابات حضور پیدا کرد و او را تشویق کردند، اتفاق بسیار خوبی بود.
او ادامه داد: قطعا رای مردم علی کریمی است اما مجمع، رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کند. امیدوارم کسی رئیس فدراسیون شود که به فوتبال ما کمک کند.
۲ نماینده هیات‌های استانی در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شدند
در مجمع فدراسیون فوتبال دو عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دیروز (یکشنبه) برای انتخاب هیت رئیسه جدید این فدراسیون برگزار شد. پس از انتخاب رئیس جدید و نایب رئیس بانوان (عزیزی خادم و موسوی) اعضای مجمع برای انتخاب دو نماینده هیئت‌های استانی در هیئت رئیسه رای دادند و در نتیجه احسان اصولی (رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی) و طهمورث حیدری (رئیس هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری) به مدت چهار سال عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شدند.
سایر اخبار این روزنامه
شهره موسوی نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال، نایب رئیس اول و دوم در آینده معرفی می‌شوند سکان فوتبال در دستان شهاب‌الدین عزیزی خادم علیرضا صدقی نعل وارونه در میدان سیاست «ابتکار» در گفت‌وگو با یک کارشناس اقتصادی وضعیت اقتصاد در سال آتی را بررسی کرد اقتصاد ۱۴۰۰ زیر سایه انتخابات تکرار بی‌حساب سریال‌های تاریخی - مذهبی چه تبعاتی به دنبال دارد؟ پاتک تکرار به ارزش‌ها مسکن تحت تاثیر مسائل سیاسی بازار مسکن به رکود محل نداد! کرونا از عادی‌انگاری‌ها استفاده و در جان‌ها رخنه کرد ۳ موج کرونا و اشتباهی تکراری دو روز پس از حمله آمریکا به شمال شرق سوریه نوشته شد نامه بایدن به کنگره درباره حملات به شرق سوریه نشانه‌های از تغییر راهبرد واشنگتن و ریاض دیده می شود پایان «ماه عسل» شاهزاده؟ روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: قیمت ارز رو به کاهش خواهد بود هشدار صالحی نسبت به صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام رئیس دفتر مقام معظم رهبری: عربستان در نابودی آثار تاریخی در منطقه، حرف اول را می زند