سرمربی سابق تیم امید و پرسپولیس درگذشت

زلاتکو کرانچار نامی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی به شمار می‌رود که ورودش با حضور روی نیمکت پرسپولیس با حاشیه‌های زیادی همراه بود. کرانچار در مقطعی هدایت پرسپولیس را  برعهده داشته و یکی از نزدیک‌ترین دوستان برانکو ایوانکوویچ نیز محسوب می‌شد. در واقع ورود او به فوتبال ایران و شناخته‌شدنش بین هواداران با پرسپولیس بود؛ اگرچه موفقیت‌هایش با تیم دیگری رقم خورد. او در ایران سابقه فوق‌العاده و طولانی دارد و با تیم فوتبال سپاهان سابقه قهرمانی باشگاهی ایران را دارد و یک جام حذفی را نیز با این تیم کسب کرده است. آخرین شغل زلاتکو کرانچار در ایران، سرمربیگری تیم‌ملی امید ایران بود که بعد از صعود از مرحله اول، به دلیل اختلافاتی سمت خود را ترک کرد.

کرانچار در دوران فوتبال به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ دیناموزاگرب شناخته می‌شود؛ او در 261 مسابقه، 98 گل برای آبی‌ها به ثمر رسانده است. موفقیت اصلی کرانچار به دوران مربیگری‌اش برمی‌گردد که به جز هدایت باشگاه‌های متعدد، مدتی سرمربی تیم‌ملی کرواسی نیز بود و موفق شد در جام جهانی 2006 آلمان و همچنین یورو 2008 حضور داشته باشد. او 25بار روی نیمکت تیم‌ملی کرواسی نشست و 11 پیروزی، 8 تساوی و 6 شکست را کسب کرد.

دیروز اما خبر تلخ درگذشت او در 64سالگی از سوی رسانه‌های کرواسی مخابره شد. رسانه‌های کرواسی خبر دادند او پس از یک بیماری کوتاه و شدید، در این کشور دارفانی را وداع گفت. وضعیت سلامتی زلاتکو کرانچار حدود 10روز در شهر زادار پیش وخیم شد و به بیمارستان منتقل شده و از آنجا به زاگرب رفت اما پزشکان نتوانستند جان او را نجات بدهند.

به هرحال درگذشت او هم شوک بزرگی برای فوتبال کرواسی و هم دوستانش در ایران بود.