گروه‌های نژادپرست، ارتش آمریکا را به شدت تهدید می‌کنند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی اعلام کرده گروه‌های افراطی و نژادپرست داخلی تهدیدی جدی علیه ارتش آمریکا هستند چرا که آنها برای جذب نیروها در سطوح خودشان تلاش کرده و در برخی موارد برای کسب تجربه جنگی به ارتش ملحق می‌شوند.
راست افراطی و گروه‌های نژادپرست در آمریکا به یک تهدید جدی علیه امنیت ملی این کشور تبدیل شده و روی کار آمدن فردی در مختصات ترامپ نیز، به چنین گروه‌هایی میدان داده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا چندی پیش اعلام کرد هنوز خطر اقدامات خشونت بار و تحریک‌آمیز گروه‌ها و اشخاص افراطی در این کشور وجود دارد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه با انتشار «توصیه نامه تروریسم ملی» اعلام کرد «اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه تندروهای خشنی که انگیزه‌های ایدئولوژیک در مخالفت با اقتدار دولتی و انتقال ریاست جمهوری دارند، ممکن است به تجمع برای اقدامات تحریک‌آمیز یا خشونت بار ادامه دهند». در ادامه این هشدار‌ها پنتاگون نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده گروه‌های افراطی داخلی ارتش آمریکا را به شدت تهدید می‌کنند. بر اساس گزارش «خبرگزاری آسوشیتدپرس»، گزارش مذکور که سال گذشته به درخواست کنگره آماده شده به این مسئله اشاره‌ای نکرده که آیا مشکل
افراط گرایی در ارتش آمریکا رو به افزایش است یا خیر اما به نمونه‌هایی از وابستگی‌های نظامیان به افراط گرایان اشاره شده است. در این گزارش همچنین گفته شده که تعداد نظامیان کنونی و سابق ارتش آمریکا که درگیر ایدئولوژی برترپنداری سفیدپوست هستند، مشخص نیست. در گزارش پنتاگون تاکید شده که این گروه‌ها به شدت به نظامیان بها می‌دهند چرا که برای آنها مشروعیت به بار آورده و توانایی آنها برای اجرای حملات را ارتقا می‌دهد. علاوه‌بر خشونت بالقوه، برترپنداری سفیدپوست و ناسیونالیسم سفید تهدیدی علیه نظم و انضباط درون ارتش است.
خطر تروریسم داخلی
همزمان مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اف.بی.آی هم به سناتورهای این کشور هشدار داده که تروریسم داخلی «در حال متاستاز در سراسر این کشور» است.  به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک تایمز، کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی در جلسه استماع کنگره همچنین فاش کرده که از زمانی که او در سال ۲۰۱۷ مدیر اف.بی.آی شده تاکنون تعداد تحقیقات در حوزه تروریسم داخلی در این سازمان به ۲۰۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است. او به تفکیک این موارد تحقیقات بر اساس اختلافات ایدئولوژیک اشاره نکرد اما نیویورک تایمز گزارش کرده که بیش از ۴۰۰ مورد تحقیق درباره حوزه تروریسم داخلی در سال گذشته میلادی انجام شده است. به گفته مدیر اف.بی.آی تعداد نژادپرستان قائل به برتری سفیدپوستان که در سال ۲۰۲۰ دستگیر شده‌اند تقریبا نسبت به زمانی که او شروع به اداره اف.بی.آی در سه سال پیش کرده، سه برابر شده است!