محاکمه رشوه‌دهندگان و رشوه‌گیرندگان بی هیچ گذشت و اغماضی

دستگاه های قضایی، امنیتی و نظارتی با فشار و هیاهو بیگانه اند. این درست ترین عبارت برای برخی فشارها و دایه مهربان تر از مادر
شدن ها است که اگر برخورد کنید فعالان اقتصادی دلسرد می شوند و تولید و اشتغال دچار مشکل
می شود و... در صورتی که قوه ی قضائیه به درستی ثابت کرده نه تنها حامی فعالیت های اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان شریف است که حتی با هر نیرویی که خواسته باشد برای آنان مزاحمتی ایجاد کند برخورد نیز خواهد کرد.این روزها، همان روزهایی است که مردم عیدی خود را در دوران سخت کرونایی از دستگاه قضایی، دوهفته مانده به نوروز 1400 دریافت کرده اند زیرا شنیده شده با هوشیاری و همت دستگاه‌های امنیتی برای تعدادی که خود را فعال اقتصادی می‌نامند به اتهام پرداخت رشوه و چند مدیر دولتی به جرم دریافت رشوه، اختلاس، جعل اسناد دولتی، تضییع حقوق دولتی و... از سوی دادسرای عمومی و انقلاب یزد کیفرخواست صادر که به زودی در محاکم قضایی استان یزد محاکمه خواهند شد و بار دیگر آزمونی پیش روی دستگاه قضایی یزد قرار می گیرد که سربلند از این آزمون بیرون آمده و امید را در دل‌های ملت به ویژه یزدی‌ها بکارد.
مدتها پیش در فضای استان یزد خبری به سرعت منتشر شد که چند مدیردولتی به جرم دریافت رشوه، اختلاس، تضییع حقوق دولتی و... با تلاش و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی شناسایی و توسط دستگاه قضایی دستگیر و بازداشت شدند حجم و شدت خبر منتشر شده به حدی بود که مردم منتظر نتیجه این گونه پرونده‌ها ماندند تا بالاخره شنیده‌ها حاکی از آن است که کیفرخواست این گروه که چند مدیر دولتی به اتهام دریافت رشوه، اختلاس، تضییع حقوق دولتی، مشارکت و اختلاس جعل اسناد دولتی، تبانی در معاملات دولتی و .... صادر شده و به زودی در محاکم قضایی استان محاکمه خواهند شد. با انتشار غیررسمی این خبر بار دیگر بذر امید در دل‌های مردم کاشته شده و امیدوار شدند در دوره تحول دستگاه قضایی، دستگاه قضا بدون هیچ‌گونه اغماض و به دور از هیاهو، به اتهامات رسیدگی و حکم شایسته جهت اعتماد بیشتر مردم صادر خواهد کرد. گفتنی است؛ در یک‌سال گذشته با مدیریت جدید قوه قضائیه که «دوره تحول نام گرفته مبارزه با فساد به اقتدار بیشتری درحال انجام است» و برخی افراد تصمیم دارند با بیان اینکه شاید فعالان اقتصادی دلسرد شوند آنها را محاکمه نکنید و یا به صورت دسته‌جمعی محاکمه و حکم ندهید قصد دارند دستگاه قضایی را در برخورد با اینگونه فسادها منفعل نمایند ولی مردم مطمئن هستند دستگاه قضایی درگیر جوسازی‌ها نخواهد شد و وظیفه خودش را با قدرت انجام خواهد داد و مردم یزد منتظر نتیجه این‌گونه پرونده‌ها می‌باشند.