آیت الله رئیسی: کارشناسان دادگستری باید نهایت دقت، مطالعه و تشخیص را به کار برند

رئیس قوه قضائیه قضات را به استماع سخنان اصحاب دعوا و بررسی اسناد و ادّله مورد ادعای طرفین با سعه صدر و بردباری توصیه کرد.
به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی آذربایجان غربی، این استان را استانی مقاوم در حراست و پاسداری از هزار کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: وجود ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی، دلیل صدق این مقاومت است. رئیس قوه قضائیه ماه رجب را ظرفیت زمانی مناسبی برای ظرفیت سازی افراد مختلف دانست و گفت: زمینه این ظرفیت سازی در سحرگاه ایام رجب و رمضان وجود دارد. آیت الله رئیسی «علم و دانش» و «عدالت و تقوا» را دو شرط اصلی قضاوت عنوان کرد و افزود: هیچ فقیهی در طول تاریخ حیات تشیع از شرط عدالت و تقوا به عنوان شرایط قضاوت، تنزل نکرده است. رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اگر کوچکترین تنزلی در عدالت و تقوای قضات وجود داشته باشد، آن قاضی از مقام قضاوت منعزل است. قاضی باید خود را در همه حال تحت سلطه پروردگار متعال بداند. آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی تفاوت نظریات کارشناسی در پرونده های حقوقی بسیار سوال برانگیز است، گفت: کارشناسان دادگستری باید توجه کنند که نظریات آنها زمینه ساز داوری و قضاوت قضات است؛ لذا باید در ارائه نظرات کارشناسی خود، نهایت دقت، مطالعه و تشخیص را به کار برند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشاهده برخی انحرافات در اقدامات صورت گرفته از سوی وکلا گفت: وکیلی که از باطل دفاع می کند، باید بداند هر آنچه در قبال این دفاع دریافت کرده، اکل مال به باطل بوده است. آیت الله رئیسی با اشاره به ضرورت روزآمد شدن قضات و کارکنان دستگاه قضایی بیان داشت: موضوع شناسی تخصصی در کنار حکم شناسی از ضروریات کار قضاوت است و این امر با توجه به تخصصی شدن و پیچیدگی برخی موضوعات از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. بر همین اساس، قضات باید در آموزش و تشخیص موضوع روزآمد باشند. آیت الله رئیسی همچنین قضات را به استماع سخنان اصحاب دعوا و بررسی اسناد و ادّله مورد ادعای طرفین دعوا با سعه صدر و بردباری توصیه کرد.
سایر اخبار این روزنامه
در یک اقدام تاریخی رخ داد سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به عراق محمدعلی وکیلی لاین عوض کردن با چه قیمتی؟ «ابتکار» حواشی به وجود آمده در بازار گوشت را بررسی کرد مرثیه ای برای گوشت در سفره خانوار سیگنال‌های مثبتی که مسیر دیپلماسی را هموارتر می‌کند عقب نشینی اروپایی چگونه می‌توان به گردشگری در ایران پس از کرونا رونقی دوباره داد؟ کرونا، فرصتی برای هدایت جریان توریستی دستگیری هواپیما‌ربا و فرود اضطراری هواپیما در اصفهان هواپیماربایی در مسیر اهواز _ مشهد خنثی شد اصولگرایان تقسیم کار کردند سایه سنگین انتخابات ریاست‌جمهوری بر انتخابات شوراها رهبر انقلاب پس از کاشت دو اصله نهال: گرانی و مشکل معیشتی مردم راه‌ حل دارد آیت الله رئیسی: کارشناسان دادگستری باید نهایت دقت، مطالعه و تشخیص را به کار برند وزیر بهداشت با اشاره به روزهای سخت کادر بهداشت و درمان مطلقاً موافق سفر نوروزی نیستیم وزیر ارتباطات: با مصوبه مجلس اینترنت گران می شود