خطری بزرگ‌تر از سقوط موصل عراق و سوریه را تهدید می‌کند


«باقر جبر الزبیدی» دیروز از توطئه‌ای جدید علیه عراق خبر داد و گفت که این توطئه، خطرناک‌تر از سناریوی اشغال موصل بود و استان‌های نجف‌، کربلا و بغداد را در بر می‌گیرد. به گزارش فارس، الزبیدی در گفت‌وگو با شبکه عراقی «دجله»، اظهار داشت: آنچه که اکنون در سنجار و گذرگاه «الولید» در جریان است، بسیار خطرناک بوده و فاجعه (تازه ای) سوریه و عراق را تهدید می‌کند.
دبیرکل جنبش «انجاز» افزود‌،در چارچوب این توطئه جدید، عناصر داعش مجددا سازماندهی و وارد عملیات تروریستی می‌شوند. وی گفت که هم اکنون داعش با همکاری ترکیه، تلاش می‌کند بر کوه‌های «سنجار» در شمال عراق مسلط شود. سنجار یک منطقه مهم و راهبردی در شمال عراق است. تسلط داعش بر این منطقه، به معنای تکرار جنایات داعش در موصل، صلاح‌الدین، کرکوک و حتی اربیل است. دامنه این طرح تا استان‌های بغداد، نجف و کربلا نیز کشیده می‌شود. الزبیدی، وزیر کشور دولت «ایاد علاوی»‌، وزیر دارایی دولت اول «نوری مالکی» و طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نیز نماینده پارلمان عراق و رئیس‌کمیسیون امنیت پارلمان بوده است.
حمله به 4 کاروان آمریکایی‌ها
کاروان‌های امدادی و لجستیکی نیروهای اشغالگر آمریکایی در چهار استان بصره، بابل، مثنی و الانبار عراق هدف انفجار بمب قرار گرفتند. گروه موسوم به« اولیاء الدم» مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طی روزها و ماه‌های آینده، حملات علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق، بیشتر خواهد شد. مردم عراق شدیدا خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق هستند. اما، دولت «مصطفی کاظمی» این خواسته مردم و پارلمان عراق را نادیده می‌گیرد.