ضرب‌الاجل 5 ماهه رئیسی برای راه‌اندازی نساجی مازندران


 
  ساری- خبرنگار کیهان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در نخستین برنامه از سفر به استان مازندران با حضور در کارخانه نساجی قائمشهر، با بیان اینکه سرمایه‌های عظیمی در کارخانه نساجی قائمشهر وجود دارد، خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه این کارخانه، شما نیرو‌های پرتلاش و فنی آن هستید و علاوه بر این، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در این کارخانه وجود دارد سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شوند که جایز نیست بدون بهره‌برداری باقی بمانند.
وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم  انقلاب مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائمشهر راه‌اندازی شد و بخش دیگر نیز در مسیر بهره‌برداری قرار دارد و بنا بر آن شده است که ظرف حداکثر پنج ماه آینده، خط تولید جدید نساجی قائمشهر راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائمشهر از حیث مالکیت گفت: ظرف دو ماه و نیم آینده هیئت داوری باید وضعیت این کارخانه را به لحاظ مالکیت مشخص کند و ما در این زمینه تاکیدات لازم را انجام داده‌ایم و مسئولان قضایی نیز پیگیری‌های مربوطه را در این خصوص انجام خواهند داد.


وی مقوله وام کارگری مرتبط با نیرو‌های کارخانه نساجی قائمشهر را از موضوعات مهم دانست و خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: از استاندار مازندران خواسته‌ایم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری مرتبط با نیرو‌های کارخانه نساجی قائمشهر را منطبق با مقررات و قوانین موجود برنامه‌ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.
رئیسی افزود: باید از مدیریت خوب کارخانه نساجی قائمشهر که علی‌رغم وجود مشکلات حقوقی اجازه توقف کار تولید در این واحد را نداد، قدردانی کرد.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مردم مازندران انسان‌هایی اهل کار، تلاش و مجاهدت هستند و ان‌شاءالله کارخانه نساجی قائمشهر نیز با همت و پشتکاری همین مردم به مانند نگینی خواهد درخشید.
رئیس قوه قضائیه  همچنین در دیدار با نخبگان، نمایندگان و جمعی از خانواده‌های شهدای استان مازندران در سالن الغدیر سپاه در ساری تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مسکونی را نیازمند برخورد شدید دانست و گفت: اولویت؛ برخورد با ویلا‌های اشرافی است نه آلونک‌ها و کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به دست‌اندازی به طبیعت کردند باید با آن‌ها برخورد شود.
وی با عذرخواهی از مردم استان به دلیل فراهم نبودن شرایط دیدار‌های گسترده مردمی به دلیل شیوع کووید ۱۹ گفت: اهمیت به خانواده موضوع قابل توجهی است و آمار بالای طلاق در مازندران، نگران‌کننده است که باید آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی طلاق انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به عنوان عوامل اصلی طلاق قابل پیگیری و بررسی اعلام کرد و افزود: راه علاج آسیب در خانواده، طلاق و مراجعه به دادگاه نیست.
وی تصریح کرد: دادگاه‌ها حتی برای طلاق نباید سریع به طلاق توافقی حکم دهند و باید حکمیت و ریش‌سفیدی در میان زوج‌های جوان را به عنوان راهکار مهمی در پیشگیری از وقوع طلاق احیا کرد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر انقلاب است افزود: چنانچه آسیب‌های اجتماعی رسیدگی نشوند به جرم و ناهنجاری‌های گسترده اجتماعی منجر می‌شود، پس پشتیبانی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از جمله راهکار‌های موثر در تقویت بنیان خانواده است که باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.
وی فقر و فساد را زیبنده جامعه اسلامی ندانست و گفت: استان مازندران به لحاظ برخورداری از منابع عظیم طبیعی، کشاورزی، گردشگری و معدنی از زمینه‌های فراوانی برای اشتغال‌زایی برخوردار است که با فعال شدن این بخش‌ها آمار اشتغال بالا و آمار فقر کاهش می‌یابد.
وی مدیریت دقیق و کارآمد را برای بهبود وضعیت معیشت مردم ضروری دانست و گفت: راهکار حل مشکلات در دست دیگران نیست و این نگاه که راهکار رفع مشکلات در دست دیگران است کاملا نگرشی اشتباه است.
وی نظام کارآمد اداری را یکی از زمینه‌های اصلی امیدواری مردم اعلام کرد و افزود؛ در جامعه نمی‌شود، نمی‌توانیم، نشد، امکانات نبود، هیچ کدام نباید مانع باشد و ما را از ابتکار خلاقیت و عمل در جامعه بازدارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع نخبگان مازندران ابتکار، خلاقیت و روحیه جهادی و انقلابی را راهکار فائق آمدن بر مشکلات موجود دانست و با اشاره به نقش پر‌رنگ و تاثیر‌گذار نخبگان و اندیشمندان و اثر‌گذاران در پیشرفت جامعه افزود: روشنفکر حقیقی در جامعه کسی است که پیش از دیگران جامعه را ببیند، هشدار دهد و خود اهل عمل باشد.
رئیس قوه قضائیه از استادان دانشگاه‌ها خواست با رصد دقیق تلاش‌های دشمنان که می‌خواهند برای ایجاد تزلزل در جامعه و اقتصاد وابسته، زمینه‌های نابودی کشور را فراهم کنند هوشیار باشند و به دانشجویان و جامعه اطلاع‌رسانی کنند.
وی با تاکید بر اینکه تولید قدرت فقط در حوزه نظامی نیست، تولید قدرت در علم و فناوری را زمینه‌ساز توانمندی‌های بیشتر و ایران قوی دانست و گفت: فقط دغدغه‌مند شدن کافی نیست و نخبگان دانشگاهی برای محقق شدن هدف اصلی باید تلاش کنند و نباید از پای بنشینند و با جریان‌سازی‌های اثربخش، برای تحقق راهکار‌ها تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اجرایی کردن عدالت را زمینه‌ساز امیدواری مردم دانست و افزود: راه مواجهه با دشمن، پشیمان ساختن دشمن با تولید قدرت و فعال بودن است نه منفعل بودن.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال تقویت دستگاه قضا هستیم از همه به ویژه دانشگاهیان و نخبگان خواست برای تحقق این امر تلاش کنند.
سایر اخبار این روزنامه