هیچ کس در کشور اجازه تخلف از قانون را ندارد



بیست و چهارمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به مقصد مازندران انجام شد. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به همراه جمعی از مسئولان قضایی صبح دیروز وارد ساری شد، در نخستین برنامه سفر خود به کارخانه نساجی قائمشهر رفت و از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد. او در جمع کارگران این کارخانه گفت: کارخانه نساجی قائمشهر در سال ۸۸ واگذار شد و متأسفانه فردی که این کارخانه به او واگذار شد، نتوانست به تعهد خود مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر و افزایش تولید در کارخانه عمل کند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائمشهر راه اندازی شد و بخش دیگر نیز در مسیر بهره‌برداری قرار دارد و بنا بر آن شده است که ظرف حداکثر ۵ ماه آینده، باید خط تولید جدید نساجی قائمشهر راه‌اندازی شود. آیت‌الله رئیسی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائمشهر از حیث مالکیت گفت: ظرف دو ماه و نیم آینده هیأت داوری باید وضعیت این کارخانه را به لحاظ مالکیت مشخص کند و ما در این زمینه تأکیدات لازم را انجام داده‌ایم و مسئولان قضایی نیز پیگیری‌های مربوطه را در این خصوص انجام خواهند داد. رئیس قوه قضائیه مقوله وام کارگری مرتبط با نیرو‌های کارخانه نساجی قائمشهر را از موضوعات مهم دانست و خطاب به کارگران این واحد تولیدی گفت: از استاندار مازندران خواسته‌ایم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری مرتبط با نیرو‌های کارخانه نساجی قائمشهر را منطبق با مقررات و قوانین موجود برنامه‌ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.


سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم مازندران با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که جامعه را رنج می‌دهد راهکار وجود دارد و این راهکار‌ها نیز دست یافتنی هستند، گفت: تسهیلاتی که در زمینه‌های اقتصادی از جمله تأمین مسکن و ایجاد اشتغال ارائه می‌شود می‌تواند از ایجاد خلل در زندگی زوجین به ویژه زوج‌های جوان پیشگیری کند.
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر این نکته که نباید اجازه داد مردم و خانواده‌ها دچار یأس و ناامیدی شوند، عنوان کرد: این مهم فقط در مقام سخن نیست بلکه در مقام عمل نیز تمامی فعل‌ها و ترک فعل‌های ما باید برای مردم امیدآفرین باشد.
او ادامه داد: ما در مجموعه عدلیه و همه نیرو‌ها در دستگاه‌های مختلف می‌توانند با اقدامات فعالانه و اثرگذار خود، در ایجاد امید در جامعه و ایجاد یأس در دشمن نقش آفرین باشند.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جامعه متعالی جامعه‌ای است که نخبگان آن در زمان مناسب اقدامات برجسته و اثرگذار انجام دهند، تصریح کرد: جامعه ما نیز از نخبگانی بهره‌مند است که می‌توانند جریان ساز باشند. وی با بیان اینکه جامعه متعالی جامعه‌ای است که نخبگان آن در زمان مناسب اقدامات برجسته و اثرگذار انجام دهند، تصریح کرد: جامعه ما نیز از نخبگانی بهره‌مند است که می‌توانند جریان ساز باشند.رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود در واکنش به سخنان یکی از حضار مبنی بر تغییر کاربری اراضی در یکی از روستا‌های استان مازندران گفت: با تغییر خلاف قانون کاربری اراضی از ناحیه هر کسی برخورد خواهد شد و در این زمینه اولویت با آلونک‌ها نیست بلکه اولویت‌ها با آن دسته از ویلا‌های اشرافی است که در مقابل چشمان عام و خاص با تصرف اراضی و منابع طبیعی ساخته شده‌اند. هیچ کس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد و چنانچه مسئولی قانون را نقض کند مجازاتش مضاعف خواهد بود. موضوع تغییر خلاف قانون کاربری اراضی در روستای مورد اشاره از سوی دادگستری استان مازندران پیگیری خواهد شد.