دستاوردهای حوزه جنگ الکترونیک از اجزای قدرت سپاه است

آیین رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه و الحاق تجهیزات موشکی به این نیرو با  حضور سرلشکر ســــلامی فرمانـــــده کل ســــــپاه، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شد. به گزارش فارس، در شهر موشکی نیروی دریایی سپاه انبوهی از سامانه‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک با بردهای متنوع به نمایش درآمد.
همچنین در آیین الحاق تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه، سامانه‌ها و تجهیزات موشکی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید اعم از شلیک دقیق از عمق و محل‌های پدافند غیرعامل، پرتاب مین در بردهای مختلف، شلیک 360 درجه، شلیک در حال حرکت، قدرت مقابله با جنگ الکترونیک و افزایش برد و توان تخریب به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.
بنابراین گزارش، این تجهیزات توسط متخصصان توانمند کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های تحقیقاتی سپاه و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده‌اند. در پنجمین آیین الحاق تجهیزات رزمی به نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی که توانایی تغییر هدف پس از شلیک را دارند نیز رونمایی شد.
فرمانده کل سپاه در این مراسم با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران پس از شکست در جنگ‌های بزرگ نظامی، جنگ‌های نیابتی و تهاجم فرهنگی، سه خط اساسی را برای ضربه زدن به ‌نظام اسلامی ما دنبال کردند، گفت: فلج کردن اقتصاد و فشار معیشتی بر مردم با هدف به تسلیم درآوردن ملت ایران نقطه مرکزی استراتژی دشمن در تحقق این اهداف شوم است.


وی افزود: ایجاد اختلال در گسترش توان دفاعی ایران اسلامی با هدف تضعیف روند قدرت‌افزایی و عزت آفرینی و ایجاد تفاضل وسیع قدرت و حذف نفوذ گفتمانی ایران انقلابی در منطقه و نیز خنثی‌سازی این قدرت نافذ در میدان ذهن و قلب ملت‌های مسلمان از دیگر راهبردهای دشمن برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی است. وی با تأکید بر اینکه ملت ایران، دشمن را در اعمال فشار و تحریم خسته کرده‌اند، گفت: وقتی کشوری از رهبری حکیم، شجاع، عمیق و ژرف اندیش ملتی فهیم، آگاه و معتمد به رهبر و نیروهای مسلحی قدرت یافته در متن جدال با دشمن برخوردار است،آسیب و گزندی نمی‌بیند و این اصل و ریشه نگاه ما به صحنه تقابل راهبردی با امریکا و متحدان او است.
سرلشکر سلامی با تقدیر از تلاشگران عرصه ارتقای توان دفاعی و با تأکید بر اینکه تا آخر ایستاده‌ایم و صحنه را ترک نمی‌کنیم تا پشت دشمنان را به خاک برسانیم، گفت: رونمایی و الحاق این دستاوردهای امیدآفرین و اطمینان بخش و برداشتن گام‌های بلند در راستای بی‌شمارسازی سامانه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه با قابلیت‌های متنوع، نشان از عزم و اراده راسخ ما در دفاع از منافع، مصالح و کرامت ملت عزیز و بزرگوار ایران دارد.