حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری ۸ فوتی، ۷۰ مورد قطع عضو و ۱۵۹ آسیب چشمی به‌جای گذاشت

بنابر اعلام مسئولان سازمان اورژانس کشور تعداد آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری در سطح کشور از ابتدای اسفندماه تا شامگاه دیروز به ۶۰۱ نفر افزایش یافت.
سازمان اورژانس کشور درخصوص تعداد آمار کل مصدومان چهارشنبه‌سوری از اول تا ۲۶ اسفندماه در سطح کشوراعلام کرد: تا شامگاه دیروز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه، ۶۰۱ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری آسیب
دیدند.
بنا براین گزارش، تا شامگاه سه‌شنبه ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۰ نفر دچار قطع عضو شدند. همچنین ۱۵۹ نفر دچار آسیب به چشم و ۲۲۸ نفر دچار سوختگی شدند.


گفتنی است، در روزهای گذشته تصویری از لحظه خرید ترقه توسط وزیر ارتباطات در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که در این زمینه باید گفت دامن زدن به یک موضوع انحرافی و خطرناک که هر ساله جان تعداد زیادی از جوانان کشور را می‌گیرد و انتشار تصاویری که به نوعی تشویق‌کننده این ماجرا از سوی وزیر این کشور است جای تأسف دارد. انتظار از مسئولان در تراز جمهوری اسلامی فرهنگ‌سازی و تلاش برای رفع معضلات و سوء رفتارهاست نه سرگرم شدن به حاشیه‌ها.
کشف۳۷ میلیون عدد مواد محترقه
از 15 بهمن
سخنگوی نیروی انتظامی از کشف
۳۷‌میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن تاکنون خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس سردار مهدی حاجیان در نشست خبری، در ارتباط با چهارشنبه‌سوری گفت: پلیس در راستای وظیفه خود، نقش مقابله‌ای‌ خود در راستای سلامتی مردم را ایفا کرده و تمام نیروهای پلیس در این روز آماده‌باش کامل بودند.
سردار حاجیان‌ افزود: در این ‌راستا بیش از ۳۷ میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن کشف شده است که حدود سه میلیون از این کشفیات مواد پرخطر بوده‌اند و تعداد زیادی از افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند.
وی تاکید کرد: پلیس با افرادی که بخواهند سلامت مردم و فرزندان آنها را به خطر بیندازند قاطعانه برخورد می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه