تخريب دولت را شرط حضور در انتخابات نكنيد

آرمان ملی: رئیس جمهورنوروز پرمشغله ای را پشت سر گذاشت ودراین روزها ضمن حضور در جلسات دولت یا شورای عالی اشتغال و غیره به افتتاح چندین طرح ملی پرداخت. دکترحسن روحانی 5 فروردین در افتتاح طرح های مناطق آزاد اظهار کرد: یک طرح انتقال نفت از گوره به جاسک است که برای این کار 1000 کیلومتر لوله کشی انجام می‌شود و بخش بزرگی از صادرات نفت کشور را از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می کنند. در تاریخ ایران اولین بار است که چنین طرحی افتتاح می‌شود. وی افزود: در اجرای این طرح ما با تحریم ها مواجه شدیم و لوله های 42 اینچی تحریم شد و ما دچار مشکل شدیم و ما این لوله ها را در داخل تولید کردیم. طرح بسیار مهم دیگر دولت احیای دریاچه ارومیه است که برای مناطق شمال غرب کشور اهمیت زیادی دارد. تولید و اشتغال برای ما بسیار مهم است و امسال در پی پشتیبانی و رفع موانع تولید هستیم. نام امسال نباید در حد نامگذاری بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم می کنیم. تا آخرین دقیقه دولت ما تلاش خود را انجام می دهیم.روحانی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از مزایای منطقه آزاد است. در این هفت سال تعداد گردشگران به دو برابر رسیده است که البته به دلیل کرونا این بخش دچار مشکل شده است. البته با واکسیناسیون باید کاری کنیم که مردم بتوانند بیشتر سفر داشته باشند. از اواسط امسال شرایط نیز با واکسن داخلی و واکسن هایی که وارد می‌شود بهتر خواهد شد.
 مسافران سفر خود را کوتاه کنند 
نخستین جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید هم 4 فروردین برگزار شد که رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه در پایان اسفند ماه بسیاری از شهرها وضعیت به نسبت آرامی داشتند و رنگ بندی آنها قرمز و نارنجی نبود؛ محدودیتی برای سفر ایجاد نشد اما توصیه قرارگاه و مسئولان، سفر نکردن به این شهرها بود که مبادا با موج جدیدی مواجه شویم. روحانی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی ازمردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفرنباشد و اگربه هردلیلی اقدام به مسافرت کرده اند سفرخود را کوتاه کنند. رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه با تولید واکسن داخلی و تامین واکسن خارجی مطمئن، تا پایان سال ۱۴۰۰ امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد، گفت: بی تردید با ادامه روند تلاش ها، میزان همکاری مردم و تلاش دستگاه های مسئول، سال ۱۴۰۰، سال غلبه بر کرونا خواهد بود.
 رفع تحریم از اهداف مهم ماست


رئیس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ هم  با تأکید بر اینکه در ماه های باقی مانده از دولت، کرونا و تحریم دو هدف مهم ماست، اظهار کرد: در این چهار ماه باقی مانده برای برداشته شدن تحریم ظالمانه یک دقیقه هم فرصت را از دست نخواهیم داد. حسن روحانی با بیان اینکه دولت در این هفته‌های باقی مانده تا پایان کار خود حتی یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت،‌ اظهار کرد: برداشتن تحریم یکی از اهداف مهم ما است.. وی ادامه داد: سه سال به ما ظلم شد اما به دنیا می‌گوییم که ما حاضریم اگر تعهد کامل را از طرف شما ببینیم به تمام تعهدات خود برگردیم. فعلا هم قصد نداریم موضوع خسارتی را که در این مدت دیده‌ایم مطرح کنیم. این از بحث‌های بعدی است که به جای خود مسئولان دنبال خواهند کرد.روحانی افزود: کلام ما کاملا روشن و واضح است و سخنان مقام معظم رهبری هم بهانه را از روی دوش آن‌ها برداشته است که بگویند ممکن است ما عمل کنیم و شما عمل نکنید. بالاترین مقام این کشور صریح گفته است اگر شما واقعی و جدی به تعهدات‌تان برگردید ما هم همین کار را خواهیم کرد و حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند.وی خطاب به طرف‌های برجام تصریح کرد:‌ میان ما و شما برجام قرار دارد. اگر شما به کل برجام برگردید ما هم به کل برجام برمی‌گردیم. به هر حال این هدف اول ما در این مدت باقی مانده است و البته بار اصلی آن به دوش وزارت خارجه خواهد بود هر چند که همه بخش‌های دولت باید در این زمینه کار کنند. 
 از تخریب دست برداریم
روحانی با اشاره به لزوم ایجاد شرایط امیدبخش برای مردم تأکید کرد: برای این کار باید وحدت خود را حفظ کنیم و از تخریب، سیاه‌نمایی و تبلیغات سوء دست برداریم. مثلا نگوییم که اگر ما فلان حرف را نگوییم فلان ماهواره زودتر می‌گوید. بگذارید آن‌ها دروغ‌شان را بگویند اما این گونه برای شما مشتری درست نمی‌شود. اگر حرف حق را بزنیم مشتری را خدا به موقع درست می‌کند. وی در ادامه تأکید کرد: نباید مقدمه انتخابات ۱۴۰۰ تخریب دولت باشد. هرکس که می‌خواهد در انتخابات حاضر شود بگوید می‌توانم از این دولت بهتر عمل کنم. اهلا و سهلا. اگر بهتر عمل کند ما دستش را هم می‌بوسیم. در این مدت ما هم تلاش خود را خواهیم کرد اما همه باید بدانیم که برای انتخابات نباید به دنبال تخریب برویم بلکه باید به دنبال جذب و آمدن مردم باشیم.