نوروز 1400 برای ورزش ایران چگونه گذشت؟

در روزهای آغازین سال 1400 اگر چه اکثر مسابقات ورزشی تعطیل بود اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که شاهد برخی اتفاقات مهم باشیم. در ادامه به مهم‌ترین مسائل پیش‌آمده دنیای ورزش در تعطیلات نوروز پرداخته‌ایم:

بحران کرونا به اردوی استقلال زد

در نخستین روزهای سال جدید کرونایی‌شدن 9 عضو تیم استقلال شوک بدی به طرفداران این تیم وارد کرد؛ 5 بازیکن و 4 عضو کادرفنی استقلال به ویروس منحوس مبتلا شدند. در این بین رشید مظاهری، مهدی قایدی و عارف غلامی سه ملی‌پوش استقلال بودند که مبتلا به کرونا شدند و اردوی تیم‌ملی را نیز ترک کردند. البته با گذشت بیش از 12 روز حالا به غیر از بابک مرادی، بازیکن و بهزاد غلامپور، مربی گلرهای استقلال تست جدیدشان منفی شده و سلامتی‌شان را به دست آورده‌اند.



اعتراض ایران به میزبانی

مدیران جدید فدراسیون فوتبال که اصرار داشتند ثابت کنند در ایام نوروز هم دست از کار نمی‌کشند نامه‌نگاری‌های متعددی با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادند تا شاید بتوانند میزبانی‌های ازدست رفته را به دست آورند. البته در لیگ قهرمانان آسیا چنین مسأله‌ای محقق نشد و تیم‌های ایرانی باید برای انجام بازی‌های خود در لیگ قهرمانان به عربستان، هند و امارات بروند و بازی‌هایشان را برگزار کنند. درباره تیم ملی اما همچنان فرصت هست تا میزبانی برگردد. میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 به کشور بحرین داده شده و با اینکه بعید است این میزبانی برگردد اما تلاش‌های فدراسیون فوتبال در این باره ادامه دارد.

اسکوچیچ و تیم‌ملی با برد شروع کردند

روز دهم فروردین تیم‌ملی فوتبال در یک بازی دوستانه مقابل سوریه قرار گرفت. در این مسابقه شاگردان دراگان اسکوچیچ با نتیجه 3 بر صفر به برد رسیدند تا رکورد 100درصد پیروزی برای این مربی کروات روی نیمکت ایران به ثبت برسد. نمایش تیم‌ملی مقابل سوریه البته حرف‌وحدیث‌های زیادی در پی داشته است. انتقادات از این تیم بالا گرفته و خیلی‌ها نگران دیدار با بحرین و عراق در مقدماتی جام‌ جهانی هستند.

رونالدو به رکورد دایی نزدیک شد

در تعطیلات نوروز تیم‌ملی پرتغال 3 بازی در مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا انجام داد. در این مسابقات طرفداران فوتبال ایران چشم‌شان به کریس رونالدو بود. ستاره پرتغالی که نزدیک‌ترین بازیکن تا رکورد علی دایی در گل‌های ملی است، یک گل در این 3 مسابقه به ثمر رساند و تعداد گل‌های ملی‌اش به 103 رسید. او حالا فقط 6 گل تا رکورد 109 گله علی دایی فاصله دارد.

بازگشت مردان آهنین در سیرجان

اگر چه نوروز امسال باز هم خبری از پخش مسابقات مردان آهنین نبود اما مسئولان فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی در یک اقدام جالب مقدمات برای شروع دوباره این رقابت جذاب را فراهم کردند. بر اساس اعلام فدراسیون پرورش اندام سری جدید مسابقات مردان آهنین در سیرجان برگزار می‌شود و به زودی روی آنتن خواهد رفت.

کرونایی‌شدن والیبالیست‌ها

در آخرین روزهای تعطیلات نوروز ابتلای 5 عضو تیم ملی والیبال به ویروس کرونا همه را شوکه کرد. سرمربی جدید والیبال قرار است روز بیست‌ودوم فروردین به ایران بیاید اما او در شروع کارش با بحران کرونا در اردوی تیمش مواجه شده است.