دفتر رییس جمهور به ادعای سازندگان پاسخ داد پشت پرده توقف پخش گاندو

پخش ناقص سریال گاندو ۲ و توقف ناگهانی آن واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. در حالیکه سازندگان سریال تلاش می کنند، پشت پرده پخش سریال را به فشارهای مقامات دولتی ربط دهند، دولت روایت دیگری از ماجرا دارد و می گوید که این سریال از ابتدا ناقص بود و هنوز به طور کامل تولید نشده است.
با پایان تعطیلات نوروز روز گذشته ناگهان تهیه کننده سریال جاسوسی گاندو ۲ اعلام کرد که پخش این سریال متوقف شده است. مجتبی امینی گفت: «ما برای رسیدن به پخش نوروز به خاطر درخواست‌های زیاد مردم و پاسخ دادن به نیاز مخاطب در شرایط سخت کرونایی و با تلاش یک گروه دویست نفری سعی کردیم سریال را برای پخش در نوروز آماده کنیم که امشب پخش در قسمت سیزدهم سریال موقتاً به اتمام خواهد رسید.»
پس از این اظهار نظر برخی تولیدکنندگان سریال ادعا کردند که توقف آن در پی فشارهای مقامات دولتی بوده است.
در همین رابطه کوروش کمره ای مشاور شبکه سه در توئیتی نوشت: «استقبال از گاندو همه را غافلگیر کرد. انصافا مردم سنگ تمام گذاشتند. حقا باید از رئیس سازمان صداوسیما که در برابر فشارهای عجیب و کم نظیر برخی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه شان را ببینند و با واقعیت ها آشنا شوند تشکر کرد. منتظر مستندات جذاب از شعبانی باشید. سخن بسیار است.»


با این حال مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه این موضوع را تایید نکرد و تاکید کرد ادامه این سریال پس از انتخابات ریاست جمهور پخش خواهد شد.
سریال گاندو در سری دوم خود به بحث جاسوسی از تیم مذاکره کننده هسته ای پرداخته است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه در واکنش به این سریال آن را تماما دروغ دانست.
دیگر مقامات دولتی نیز از این سریال انتقاد کرده بودند.
با وجود اینکه تولیدکنندگان گاندو تلاش می کنند که توقف این سریال را گردن دولت بیاندازند امروز علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری در رشته توئیتی این ادعا را رد. او گفت که سریال ناقص تولید شده بود.
او نوشت: «نه رییس‌جمهوری و نه هیچ یک از اعضای دولت، نه در جلسه چهارشنبه کابینه و نه در هیچ جلسه‌ یا تماسی، نه قبل از پخش و نه در زمان پخش گاندو، نه با رییس نه با سایر مسئولان صداوسیما و نه حتی با متنفذین نظام، گفت‌ وگویی درباره‌ پخش یا عدم پخش این سریال نداشته‌اند،چه رسد به مباحثه و مجادله!»
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری اظهار کرد: آقایان لطف کنند به جای شایعه‌سازی و انحراف افکار عمومی به یک سوال مهم پاسخ دهند: پخش گاندو ناتمام ماند یا سریال نیمه‌کاره در کنداکتور قرار گرفت؟ اگر سریال نیمه‌کاره بود چه انگیزه‌ای سبب شد که گاندو اینچنین با سراسیمگی و عجله بر آنتن برود؟
حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در همین رابطه در توئیتی نوشت: «صریح باشید و بازی نکنید. بگویید چه کسی؛ از کجا و چه زمانی؛ درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صدا و سیما فشار آورده‌است. آیا صدا و سیما اساسا نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته‌است؟»
سایر اخبار این روزنامه
سال 1400 برای سینمای ایران چگونه می‌گذرد؟ روزگار سخت آپارات های خاک خورده رضا دهکی آونگ امید «ابتکار» تاثیر به نتیجه رسیدن برجام بر اقتصاد کشور را بررسی کرد حرکت شانه به شانه بازارها با دیپلماسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور: تابستان سختی در بازار اجاره‌بها پیش رو داریم نشست کمیسیون مشترک برجام می‌تواند منجر به رفع تحریم‌ها شود؟ نشانه های روشن برجامی پیوستن تهران به پیمان شانگهای دیگر آرزو نیست شکست واشنگتن و امضای توافق استراتژیک تهران حضور رئیس سابق قرارگاه خاتم الانبیا در انتخابات 1400 با واکنش‌های منفی فراوانی روبرو شد تیر خلاص به کاندیداتوری سعید محمد؟ خطیب زاده: هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا: مراسم مذهبی ماه رمضان در مناطق زرد و آبی برگزار می شود دفتر رییس جمهور به ادعای سازندگان پاسخ داد پشت پرده توقف پخش گاندو جزئیات دورکاری کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز توهین به یک نماینده مجلس در جلسه با جهانگیری؟ سخنگوی کاخ سفید: گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران سازنده است