احترام به بخش خصوصی، شرط رونق تولید


معاون اول رئیسجمهور گفت: اگر می خواهیم بخش خصوصی در صحنه تولید حضور داشته باشد و علاوه بر ایجاد سرمایه، اشتغال درست کند باید آنها را محترم بدانیم به طوری که احساس کنند سرمایه، جان و آبرویشان امنیت دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در دیدار با نخبگان خراسان رضوی گفت: جامعه ای کارآمد است که بتواند در سرنوشت خود دخالت داشته باشد، انتخاباتی مشارکت جویانه برگزار کند و از مسئولان خود مطالبه و پرسشگری داشته باشد. از دل چنین جامعه ای دولتی توانمند و ایرانی قدرتمند بیرون خواهد آمد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی اشکالات ساختاری در اداره کشور نظیر اشکالات ناشی از تصمیم های مدیریتی، چالش های مزمن ریشه دار و حتی اشکالات موجود در قانون اساسی که پس از سال ها مشخص شده است، گفت: اقتصاد ایران به خاطر اتکا به درآمد نفت و دولتی بودن آن هیچ گاه اقتصادی با رشد مستمر و پایدار نبوده است و همواره شاهد رشد سینوسی اقتصاد بوده ایم که نتیجه آن در درآمد و زندگی مردم هم مشاهده می شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سخنان و انتقادات تند برخی در کشور علیه برجام، ادامه داد: عده ای در داخل و خارج علیه برجام اقداماتی کردند و ترامپ نیز به عنوان یک فرد قلدر و نژاد پرست بدون این که ایران از این تفاهم کوتاهی کرده باشد یکطرفه از برجام خارج شد و عده ای نیز در مجلس زیر برجام را آتش با فندک روشن کردند و فشار آوردند که دولت از برجام خارج شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه چین و روسیه و اتحادیه اروپا بارها اعلام کردند طرفدار برجام هستند اما یک قدم برخلاف اقدامات ترامپ برنداشتند، تأکید کرد: آنها بارها در مجامع بین المللی به ما اعلام کردند که از برجام خارج نشوید البته باید در نظر داشت که در زمینه سیاسی و جلسات شورای امنیت با جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام همراهی کردند. معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه الان همه کشورهای دنیا و حتی جریان های سیاسی داخلی نیز اعلام می کنند که باید به برجام بازگشت و اگر برجام را حفظ نکرده بودیم باید یک دور جدید مذاکرات برای رسیدن به توافق آغاز می شد، تصریح کرد: فشارهای وارده در زمان جنگ اقتصادی به کشور سنگین بود اما دولت به خوبی عمل کرد و اجازه نداد اقتصاد کشور متلاشی شود. جهانگیری ادامه داد: عده ای می گویند دولت خسته و تنبل است اما شما که خسته و تنبل نیستید در یک دوره دو ساله چند تصمیم گرفتید که گره از زندگی مردم باز کرده است؟معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اهمیت انتخابات با توجه به موقعیت کنونی کشور، ادامه داد: جز انتخابات هیچ شاخص و امکانی برای اینکه ایران در فضای بین المللی قدرت نمایی کند، وجود ندارد و فرصتی بالاتر از انتخابات نداریم. نباید در انتخابات خرداد ماه سال جاری فرصت سوزی کنیم تا فضا به گونه ای نشود که از خود بپرسیم چرا اجازه ندادیم مشارکت، انسجام و وحدت شکل بگیرد و تأسف بخوریم.