ظریف در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس: درصورت رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی به تعهدات‌مان برمی‌گردیم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به درخواست دامینیک راب، همتای بریتانیایی، با وی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، طرفین در این گفت‌وگو آخرین تحولات مربوط به برجام و بویژه برگزاری نشست پیش روی کمیسیون مشترک در وین را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، بار دیگر بر ضرورت برداشتن کامل و نهایی تحریمهای غیر قانونی و ناعادلانه آمریکا، بگونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران آنها را راستی آزمایی کند تاکید کرد و افزود: در این صورت است که به تعهدات خود باز خواهیم گشت.
وزیر امور خارجه کشورمان از کشورهای اروپایی عضو برجام خواست تا ضمن احترام به تعهدات برجامی شان، در نشست وین سازنده ظاهر شوند.


وزیر خارجه انگلیس نیز در این گفتگو اظهار داشت کشورش برای به ثمر نشستن مذاکرات تلاش خواهد کرد.
دو طرف در این گفتگوی تلفنی همچنین در مورد برخی مسائل سیاسی و کنسولی دوجانبه تبادل نظر کردند.
سایر اخبار این روزنامه
کلاب هاوس چگونه می‌تواند در بازسازی گفت‌وگو در کشور موثر باشد؟ گفت و گو در روزگار فراموشی گفت و گو *محمد یوسفی آرامش ایران در جدال ژئوپلیتیک هشدار اتاق اصناف وضعیت قرمز شود روزانه سه میلیون نفر بیکار می‌شوند! حامیان برجام می‌گویند آمریکا پیش از انتخابات ایران، به توافق بازگردد احیای توافق هسته‌ای ایران در گرو اولین گام مجوز واردات به بخش خصوصی ابهام داشت راهی جدید برای واردات واکسن به ایران «ابتکار» به بررسی وضعیت شاخص بورس در ماه‌های آتی پرداخت بازار سرمایه، گروگان بلاتکلیفی‌ها کشورهای منطقه بر حمایت خود از عبدالله دوم پادشاه اردن تاکید کردند ردپای عربستان و اسرائیل در کودتای نافرجام اردن محمدباقر قالیباف: سند همکاری جامع ایران و چین هشدار مهمی به آمریکاست ظریف در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس: درصورت رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی به تعهدات‌مان برمی‌گردیم تکرار موضع زیاده خواهانه ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران وزیر امور خارجه عربستان با تکرار موضع‌ زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته ای شد. درخواست نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند زبانه‌های آتش خیز چهارم کرونا