تکرار موضع زیاده خواهانه ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران وزیر امور خارجه عربستان با تکرار موضع‌ زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته ای شد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان بار دیگر درخواست این کشور برای مشارکت در هرگونه مذاکره درباره توافق هسته‌ای با ایران را تکرار کرد و گفت که اگر تهران خواهان آغاز گفت‌وگو با ریاض است، این اتفاق باید در چارچوب مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روی دهد.
بن فرحان در ادامه برای توجیه این انتظار زیاده خواهانه مدعی شد: اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بیش از دیگران در معرض خطر قرار خواهند گرفت، بنابراین منطقی است که بخواهند در این رایزنی‌ها حضور داشته باشند.
وی همچنین مدعی شد که شرکای اروپایی و آمریکایی ریاض این خواسته را درک می کنند و می دانند که باید به نگرانی های کشورهای منطقه رسیدگی کنند.
بن فرحان گفت که کشورش با شرکای بین المللی در تماس است تا درباره نقش خود در این موضوع و نحوه برخورد با نگرانی‌های عربستان گفت‌وگو کند.


وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به موضع گیری همیشگی ایران مبنی بر آمادگی اش برای گفت‌وگو و تعامل با کشورهای همسایه افزود: اگر ایران خواهان آغاز مذاکره با ریاض است، این یک چیز خوب است. ما بر این باوریم که این مسئله باید در قالب رایزنی ها درباره برجام اتفاق بیفتد و این در آینده به رفع نگرانی‌های ما نیز تا حد زیادی کمک خواهد کرد.
فیصل بن فرحان در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که خواسته آنها برای نشستن بر سر میز مذاکره با تهران چقدر واقع بینانه است؟ گفت: من فکر می کنم که این مسئله کاملا واقع بینانه است.
سایر اخبار این روزنامه
کلاب هاوس چگونه می‌تواند در بازسازی گفت‌وگو در کشور موثر باشد؟ گفت و گو در روزگار فراموشی گفت و گو *محمد یوسفی آرامش ایران در جدال ژئوپلیتیک هشدار اتاق اصناف وضعیت قرمز شود روزانه سه میلیون نفر بیکار می‌شوند! حامیان برجام می‌گویند آمریکا پیش از انتخابات ایران، به توافق بازگردد احیای توافق هسته‌ای ایران در گرو اولین گام مجوز واردات به بخش خصوصی ابهام داشت راهی جدید برای واردات واکسن به ایران «ابتکار» به بررسی وضعیت شاخص بورس در ماه‌های آتی پرداخت بازار سرمایه، گروگان بلاتکلیفی‌ها کشورهای منطقه بر حمایت خود از عبدالله دوم پادشاه اردن تاکید کردند ردپای عربستان و اسرائیل در کودتای نافرجام اردن محمدباقر قالیباف: سند همکاری جامع ایران و چین هشدار مهمی به آمریکاست ظریف در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس: درصورت رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی به تعهدات‌مان برمی‌گردیم تکرار موضع زیاده خواهانه ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران وزیر امور خارجه عربستان با تکرار موضع‌ زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته ای شد. درخواست نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند زبانه‌های آتش خیز چهارم کرونا