سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف است تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در خصوص برجام عمل کند و هیچگونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا در این مقطع صورت نخواهد گرفت.
به گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی امروز صبح نمایندگان بیان کرد: در این جلسه در خصوص برجام مسائلی به بحث گذاشته شد. در خصوص ایالات متحده آمریکا اکنون ما منتظر اقدام عملی هستیم چرا که این آمریکایی‌ها بودند که برجام را یکجانبه متوقف کردند. هیچگونه مذاکره ای بین ما و آمریکا اتفاق نمی افتد. سایر قدرتهای جهانی اگر می خواهند می توانند با آمریکا مذاکره کنند اما مبنای عمل دولت و سازمان انرژی اتمی قانون مصوب مجلس است و هیچگونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی صبح امروز قرارداد بین ایران و چین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: این روزها مسائلی در این زمینه در رسانه‌ها مطرح شده بود که صحت ندارد. این قرارداد اکنون یک توافق کلی است که در جلسه امروز توضیحاتی در خصوص این سند ارائه شد. گروهی از نمایندگان نیز نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند نمایندگان معتقد بودند براساس فصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی هر موقع این قرارداد قابلیت اجرایی پیدا کند باید با ذکر مشخصات، مجلس نیز در جریان قرار گیرد. البته همه بر این باور بودند که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی در مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی بازمی گردد این شورای عالی امنیت ملی است که حق اظهار نظر دارد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در این سند در خصوص مسائل پولی و ارزی و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های اقتصادی سیاست‌های کلی تبیین شده و دولتها نقش تسهیل گر را در این زمینه دارند. قرار شد تا کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شود تا گامهای اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد. بحث واگذاری سرزمین اصلا صحت ندارد بلکه سیاستهای کلی برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در این سند دیده شده است.
سایر اخبار این روزنامه
کلاب هاوس چگونه می‌تواند در بازسازی گفت‌وگو در کشور موثر باشد؟ گفت و گو در روزگار فراموشی گفت و گو *محمد یوسفی آرامش ایران در جدال ژئوپلیتیک هشدار اتاق اصناف وضعیت قرمز شود روزانه سه میلیون نفر بیکار می‌شوند! حامیان برجام می‌گویند آمریکا پیش از انتخابات ایران، به توافق بازگردد احیای توافق هسته‌ای ایران در گرو اولین گام مجوز واردات به بخش خصوصی ابهام داشت راهی جدید برای واردات واکسن به ایران «ابتکار» به بررسی وضعیت شاخص بورس در ماه‌های آتی پرداخت بازار سرمایه، گروگان بلاتکلیفی‌ها کشورهای منطقه بر حمایت خود از عبدالله دوم پادشاه اردن تاکید کردند ردپای عربستان و اسرائیل در کودتای نافرجام اردن محمدباقر قالیباف: سند همکاری جامع ایران و چین هشدار مهمی به آمریکاست ظریف در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس: درصورت رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی به تعهدات‌مان برمی‌گردیم تکرار موضع زیاده خواهانه ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران وزیر امور خارجه عربستان با تکرار موضع‌ زیاده خواهانه خود در قبال ایران، بار دیگر خواستار حضور ریاض در مذاکرات هسته ای شد. درخواست نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند زبانه‌های آتش خیز چهارم کرونا