پرونده تخلفات آخوندی در کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی است

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  مهر درباره بررسی پرونده تخلفات ارزی، گفت: پرونده ویژه‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ تهیه شده، برای ما مسلم است تخلفاتی در ماجرای التهابات بازار ارز شکل گرفته است. تخلفات مسئولان مختلف در دستگاه‌های اجرایی در این موضوع در حال بررسی است. حتی تخلفات رئیس‌جمهور نیز در این خصوص در حال بررسی است. تلاش داریم با جمع‌بندی این پرونده متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنیم. تلاش داریم قبل از اتمام دولت این پرونده را به قوه قضائیه ارسال کنیم.
وی با‌اشاره به بررسی ویژه پرونده تخلفات در بازار بورس در کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: مداخلات دولت، بازار بورس را با چالش جدی مواجه کرده است. متاسفانه مشکلات بازار بورس به عملکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور برمی‌گردد.
رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه اکثریت کسانی که به دلیل جرایم غیرعمد زندانی شده‌اند کسانی هستند که مشکلات چک دارند، گفت: متاسفانه قانون چک اجرا نشده بود، باید اقدامات اجرایی این قانون در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ انجام می‌شد اما تا امروز هیچ اقدامی انجام نشده بود، در تعامل جدی و با استفاده از ابزارهای نظارتی اجرای قانون چک را پیگیری کردیم.
حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: یکی از دغدغه‌های کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس یازدهم راه‌اندازی سامانه‌هایی است که از لحاظ قانونی، دولت مکلف به راه‌اندازی آنهاست، اما متاسفانه چندین سال است به بهانه‌های مختلف این سامانه‌ها راه‌اندازی نشده‌اند برخی از زیرساخت‌ها و سرورهای این سامانه‌ها خریداری شده اما تا امروز راه‌اندازی نشده است، مانند سامانه‌های مالیاتی و گمرک. اگر این سامانه‌ها در کشور راه‌اندازی شوند به دلیل شفافیتی که ایجاد می‌شود جلوی بسیاری از تخلفات گرفته خواهد شد، یکی از سامانه‌های مهمی که باید تاسیس شود سامانه مسکن و کاداستر است. وی با اعلام خبر تشکیل پرونده خاص برای بررسی تخلفات آخوندی، گفت: بخش زیادی از این پرونده مربوط به تخلفات شخصی ایشان است. اسناد و مدارک این تخلفات در حال جمع‌آوری است، آقای آخوندی در حوزه مسکن هیچ اقدامی انجام نداد و به این کار افتخار می‌کرد. برخی مجوزها از سوی ایشان صادر شده که تخلف بوده است، اعضای خانواده ایشان از رانت آقای آخوندی برای دستیابی به برخی منافع سوءاستفاده کرده‌اند. علاوه‌بر این در وزارتخانه راه و شهرسازی از سوی ایشان اقداماتی صورت گرفته که موجب ضرر و زیان بیت‌المال شده است همه این موارد در قالب یک پرونده در حال بررسی است. در صورت لزوم افراد برای بررسی این پرونده احضار خواهند شد. رئیس‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: پرونده وزارت بهداشت مبنی بر کوتاهی این وزارت‌خانه در زمینه طب سنتی در کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی است. حجت‌الاسلام پژمانفر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ادعای بی‌اختیاری رئیس‌جمهور گفت: جریان اصلاحات و اعتدال تلاش داشتند مسیر گفتمان کشور را تغییر دهند و با تئوری سازش انقلاب اسلامی را دچار استحاله کنند. در منطقه و جهان شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم. در مصر چنین اتفاقی رخ داد و جریان سازش مسیر انقلاب مصر را تغییر داد. سازش‌کاران معتقدند که مسیر نجات و توسعه کشور سازش با آمریکاست و باید کدخدایی آمریکا را بپذیریم.
وی گفت: دولت اعتدال در امتداد تئوری‌پردازی‌های دولت اصلاحات حرکت کرد، نهایتاً وقتی جریان اصلاحات و اعتدال دیدند تیرشان به سنگ خورده و نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند نقشه جدیدی طراحی کردند و اعلام کردند رئیس‌جمهور بی‌اختیار است و سکان تصمیم‌گیری در کشور در دست رئیس‌جمهور نیست.