مسافران نوروزی کرونا مثبت جریمه می‌شوند

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اسامی افرادی که قوانین را نقض کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، به ما داده شده و علیه آن‌ها جریمه اعمال می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد در هر منطقه‌ای  که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، به ما اطلاع داده شود و مقرر شد اسامی افرادی که قوانین را نقض کردند به ما داده شود، علیه آن‌ها جریمه اعمال شود. معاون امنیتی وزیر کشور درباره سفر‌های خارجی در زمان اوج‌گیری کرونا، گفت: برای سفر به کشور‌های خارجی به جز موارد ضروری و تجاری، تردد منع می‌شود. همچنین مقرر شد با پشتیبانی وزارت بهداشت، تردد در مرز‌های هوایی کنترل شود. ذوالفقاری همچنین تأکید کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت ادامه پیدا می‌کند.
ذوالفقاری همچنین در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تشریح اینکه امروز کشور با موج جدیدی  از بیماری جهش یافته کرونا مواجه شده است، افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سرعت انتقال این بیماری به درجه بالایی بیشتر از ویروس ووهانی است و برای همین ضرورت توجه جدی‌تر به دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل غربالگری، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها برای کنترل و مهار بیماری اجتناب‌ناپذیر است. وی تأکید کرد: امروز باید به تجربه مقابله با بیماری کرونا طی یک سال و اندی اخیر به مثابه  یک فرصت نگاه کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه رسالت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌سازی برای ستاد ملی  مقابله با کروناست؛ گفت: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که انباشت مقررات و تصمیم‌گیری جدید چه بسا باعث اختلال در روند کار مقابله با بیماری می‌شود و برای همین نباید نگاهمان به ایجاد طرح‌های جدید باشد و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم و در صورت نیاز طرح موجود اصلاح شود.