اظهارات جنجالی علی مطهری در کلاب هاوس

علی مطهری نماینده ادوار مجلس در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده است. او این روزها فعال‌تر از همیشه یا با اهالی رسانه گفتگو می‌کند و در فضای مجازی نیز حضوری پررنگ دارد.با داغ شدن حضور سیاسیون در کلاب هاوس او سه شنبه شب گفتگویی نیز در کلاب هاوس داشت و اظهاراتی پرسروصدا را مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، بخش‌هایی از اظهارات مطهری را که در فضای مجازی منتشر شده است، می‌خوانید.
*من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم.
*با بسیاری از سخت‌گیری‌ها و برخوردهایی که با افراد بی‌حجاب می‌شود، مخالفم.
*در چند ماه آینده گشایش‌های خوبی وجود دارد. در این شرایط نباید فرد تندرو روی کار بیاید. بهتر است یک فرد معتدل رئیس جمهور شود.


*بالای۵۰ درصد تایید صلاحیت می‌شوم.
*من نامزد پوششی آقای لاریجانی نیستم.
*باید با آمریکا و اروپا و کشورهای عربی ارتباط برقرار کنیم.
*فیلتر تلگرام تجربه موفقی نبود. فیلترینگ باید بر اساس محتوا انجام شود و وقتی در پلتفرمی دیده می‌شود مسائل غیراخلاقی به اشتراک گذاشته می‌شود؛ فیلتر شدن لازم است اما تبادل آرا باید آزاد باشد.
*تعدد زوجات بسیار حکیمانه‌ست. چون زنان آماده‌ ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت.
> واکنش تند عضو شورای شهر
عضو شورای شهر تهران به اظهارات علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس و از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری واکنش نشان داد. ناهید خداکرمی در واکنش به سخنان علی مطهری در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقای مطهری لطفاً سودای کاندیداتوری رئیس جمهور شدن را از سر بدر کنید، حتی اگر برای گرم کردن تنور انتخابات باشد.‌ای کاش سکوت می‌کردید. این نظریه‌های سخیف و توهین به مردان ایرانی را بر اساس کدام مستندات ارائه دادید؟ شرم دارم تا آنچه با حضور در کلاب هاوس، از زبان شما شنیدم را باز نشر کنم. »
> واکنش کاربران
اکنون اظهارات مطهری واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«من تاقبل ازاین سخنان طرفدار شهامت وصراحت لهجه شما بودم اما فهمیدم شما هم برای رسیدن به پست ومقام حاضرید هرچرندیاتی روبگین».
کاربر دیگری گفته است: «اینکه چه چیزی حجابه چه چیزی حجاب نیست را کی تعیین میکنه؟»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «هیچگاه به کسی با این دیدگاه درهیچ انتخاباتی رای نمی‌دهم».