آغاز عملیات اجرایی مترو در میدان دریاچه چیتگر


مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو در میدان دریاچه چیتگر بزودی آغاز میشود، گفت: ساخت یک کیلومتر خط مترو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خبرگزاری فارس: در حال حاضر مترو تهران در هفت خط اصلی در حال خدمات رسانی است که پنج خط آن (۲، ۳، ۴، ۶، ۷) کاملاً درونشهری، یک خط آن (۵) نسبتاً برونشهری (میان تهران و کرج) و یک خط آن (۱، انشعاب خط ۱) به صورت دو قسمتی است که قسمت نخست درونشهری و قسمت دوم برونشهری (میان تهران و فرودگاه امام خمینی (ره)) فعال است.

هرچند کرونا آمار مسافران مترو را کاهش داده ولی در اسفند ۹۹ آمار روزانه مسافران شهر زیرزمینی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و اکنون حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر است. فارغ از شرایط کرونا یکی از بهترین وسایل حمل و نقل و جابجایی در تهران، مترو است که البته توسعه آن با بی مهری دولتی ها همراه شده و

مدیران شهری معتقدند، طی سال های گذشته دولت به وعده های خود در همکاری با شهرداری چندان عمل نکرده است.

این روزها که ویروس کووید ۱۹ در حال جولان است و شرایط تهران دوباره قرمز شده کمبود واگن بیش از هر زمان دیگری محسوس است. امکان رعایت فاصله اجتماعی نیست و تنها مسافران می توانند به زدن ماسک بسنده کنند. البته برخی شورای شهری ها هم میگویند؛ مترو کانون اصلی انتقال کرونا نیست و رتبه ۱۳ در انتقال بیماری دارد ولی کارشناسان بهداشتی نظر متفاوت دارند و معتقدند هر مکان سربسته و پرجمعیت علیرغم جود تهویه ریسک بالایی در ابتلا به کرونا دارد.