صف مرغ بدلیل ضعف مدیریت نه کمبود منابع


رئیس مجلس با بیان این که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و بسیجیان در صبح روز عملیات، فرماندهان خود را در پشت خاکریزها کنار خود می دیدند گفت: مردمی که امروز در عرصه اقتصادی طعم فقر را می چشند، آیا مسئولان را در کنار خودشان می بینند؟

به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان ناجا گفت: امروزه در کشور با چالش هایی روبرو هستیم، اما فرصت های بزرگی نیز وجود دارد.

رئیس مجلس با تاکید بر این که مهمترین وظیفه در گام دوم انقلاب، تلاش برای کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت ها است اضافه کرد: هم اکنون معیشت مردم تحت فشار قرار گرفته و شاهد معضلات اقتصادی در کشور هستیم تاجایی که مسئله تامین و توزیع مرغ به سادگی با روح و روان مردم بازی می کند که این مسائل به دلیل ضعف مدیریت است و نه ضعف نداشتن و کمبود منابع.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: امروزه ابرقدرت های دنیا در مقابل اراده ملت زانو می زنند، اما در طرفی دیگر مردم رنج می کشند و در صف مرغ برای برآوردن انتظارات حداقلی شان حضور دارند، لذا باید فاصله بین بایدها و واقعیت ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: بدون شک دستیابی به تحول اجتماعی و معجزه اجتماعی منطقی و فراگیر، راه حل برطرف کردن برخی از مشکلات است؛ این تحول اجتماعی جز با مردم باوری رخ نمی دهد و در این راستا نباید مردم را به سیاه و سفید و خاکستری دسته بندی کنیم.

قالیباف اظهار کرد: نباید برخی را ببینیم و برخی دیگر را نبینیم؛ هر طبقه ای دارای سلیقه ای است، بنابراین نباید با نگاه تبعیض آمیز آنها را دسته بندی کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه وقتی حرف از مردم باوری می شود، یعنی باید با زبان مردم با آنها سخن بگوییم گفت: در حوزه مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، جامعه رشد قابل توجهی کرده، اما بخش اقتصادی نتوانسته پا به پای این سه حوزه پیش رود که دلایل مختلفی مثل تحریم ها، سوء مدیریت و... دارد که در این مدت اخیر بحران کرونا هم به آن اضافه شده است، اما ریشه اصلی این امر، ناکارآمدی و دوری از مردم باوری و دوری از اندیشه های ناب انقلاب است.رئیسه قوه مقننه بیان کرد: دشمنان برای تضعیف نظام سیاسی از حوزه اقتصاد وارد می شوند و آن را تحت فشار قرار می دهند، لذا گاهی دوقطبی فقر و غنا در کشور مهمترین از دوقطبی جنگ و صلح شده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از چالش هایی که مردم با آن مواجه هستند گفت: نظام بوروکراسی اداری و اجرایی حاکم، اسب سرکشی شده که گاهی سوار آن هیچ تسلطی بر آن ندارد و وی را با خود می برد که ضعف بزرگی است. در رابطه بین کارگزاران در نظام اسلامی و مردم، هرگز نباید حجابی باشد؛ حق مردم است بدون هیچ مانع، آجودان و رئیس دفتر بتوانند با مدیران خود صحبت کنند که اگر این مورد برطرف نشود سبب ایجاد فاصله میان باورها و واقعیت ها می شود.