خیز آنتونی‌هاپکینز برای دومین جایزه اسکار

آنتونی‌هاپکینز بهترین بازیگر مرد (نقش اول) در «پدر» را در مراسم جوایز سینمایی بفتا به‌دست آورد. او با ایفای نقش اصلی فیلم سینمایی «پدر» (The Father) خود را به یکی از شانس‌های نامزدی و دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد تبدیل کرده است.
مارلون براندو، گری کوپر، تام هنکس، داستین‌هافمن، فردریک مارچ، جک نیکلسون، شان پن و اسپنسر تریسی سوای قرارگرفتن در میان بهترین بازیگران جهان تعداد معدودی از بازیگرانند که در کارنامه کاری خود دریافت دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به ثبت رسانده‌اند. تنها بازیگری که در زمینه دریافت جایزه اسکار از دستاوردهای افراد این جمع فراتر رفت دانیل دی-لوئیس بود که سه بار جایزه اسکار بهترین بازیگری را دریافت کرده.
با توجه به نقشی که آنتونی‌هاپکینز در فیلم پدر، اولین ساخته کارگردان فرانسوی فلوریان زلر ایفا کرده، شانس خوبی دارد تا به جمع نام‌های فهرست بالا بپیوندد و در میان بازیگران دو اسکاره قرار گیرد.
هاپکینز اولین جایزه اسکار خود را در‌ سال ۱۹۹۱ برای ایفای نقش دکتر ‌هانیبال لکتر در فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» (The Silence of the Lambs) به دست آورد. نکته جالب درباره این جایزه ‌هاپکینز میزان حضور او در فیلم سکوت بره‌ها بود. این بازیگر تنها ۱۶ دقیقه در فیلم بازی کرد و همان ۱۶ دقیقه را چنان تأثیرگذار از کار درآورد که اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را تصاحب کرد. ‌هاپکینز دکتر ‌هانیبال لکتر را به شخصیتی سمپاتی‌برانگیز تبدیل کرد که گرچه یک قاتل بی‌نهایت خشن و ترسناک است اما مخاطب را کاملا با خود همراه می‌کند.
پدر» اولین فیلم فلوریَن زلر، نمایشنامه‌نویس و نویسنده فرانسوی، که براساس نمایشنامه‌‌ای از خودش آن را ساخته، یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار امسال است؛ فیلمی که شاید بخت چندانی برای دریافت این جایزه نداشته باشد، اما بیش از باقی فیلم‌ها لیاقت دریافت آن را دارد.