شروع امیدوارکننده نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا الاهلی تا توانست از استقلال گل خورد!

گروه ورزش – 4 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در اولین هفته لیگ قهرمان آسیا شروع امیدوارکننده‌ای داشتند.
در هفته نخست این رقابت‌ها پرسپولیس اولین نماینده ایران بود که بازی خود را در این لیگ شروع کرد. پرسپولیس توانست با تک گل کاپیتان تمام نشدنی خود الوحده امارات را شکست دهند.
نیم ساعت بعد از آغاز بازی پرسپولیس، دیدار نماینده تبریز با پاختاکور ازبکستان آغاز شد. در این بازی دراماتیک تراکتوری‌ها با 2 گل از پاختاکور پیش افتادند اما نتوانستند این نتیجه را حفظ کنند و 3 بار از حریف ازبک خود گل خوردند، اما خوشبختانه توانستند عقب‌افتادگی خود را جبران کنند و این دیدار با نتیجه 3‌-3 به پایان رسید. نکته جالب این بازی پرهیجان این بود که هر 6 گل در نیمه دوم به ثمر رسید.
در سومین دیدار نمایندگان ایران، شاگردان نکونام که با اقتدار از مرحله پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده بودند تا آخرین دقایق از حریف متمول و قدرتمند قطری خود با یک گل پیش بودند که در دقیقه 89 شاگردان ژاوی موفق شدند بازی را به تساوی بکشند.


در بازی آخر از هفته نخست لیگ قهرمانان، استقلال موفق شد تیم الاهلی عربستان که میزبان این گروه هم هست را با نتیجه 5 بر 2 شکست دهند تا سنگسن‌ترین شکست این تیم را رقم بزنند.
پرسپولیس گام نخست را محکم برداشت
تیم فوتبال پرسپولیس که عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را یدک می‌کشد در نخستین دیدار فصل جدید در شرایطی به برتری رسید که هنوز در استفاده از موقعیت‌هایش مشکل دارد.
تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در گوا هند به مصاف الوحده امارات رفت که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. سیدجلال حسینی (۴۱) برای پرسپولیس گل زد.
یحیی گل محمدی که تیمش با عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته وارد فصل جدید شده است در این دیدار حامد لک، امید عالیشاه (۷۰ عیسی آل کثیر)، سیدجلال حسینی، حسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، مهدی ترابی (۹۰ علی شجاعی)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو (۷۷ کمال کامیابی نیا) و سیامک نعمتی را به میدان فرستاد.
در نیمه اول سرخپوشان تلاش زیادی کردند تا دروازه تیم الوحده را باز کنند و اکثر زمان بازی را در اختیار داشتند اما در زدن ضربات آخر یا بی‌دقت بودند و یا بدشانس تا تنها یک بار موفق به باز کردن دروازه حریف شوند.
سیدجلال حسینی بازهم با گل سه امتیازی‌اش کمک حال پرسپولیس شد.
با این حال در دقیقه ۴۱ این دیدار پس از چند رفت و برگشت توپ، این سیدجلال حسینی بود که با ضربه‌ای دقیق و فنی دروازه حریف را باز کرد تا سرخپوشان در بهترین زمان ممکن به گل برسند و با پیروزی راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم پرسپولیس هر چند بخش عمده زمان بازی را به حفظ نتیجه اختصاص داد اما بازهم صاحب فرصت‌های خیلی خوبی برای افزایش تعداد گل‌هایش داشت اما همان ضعفی که در لیگ برتر این تیم را آزار می‌دهد در این دیدار هم به چشم آمد و بازیکنان مختلف نتوانستند از موقعیت‌هایی که داشتند به گل برسند.
یحیی گل محمدی که امیدوار بود تیمش در نخستین دیدار فصل جدید با تعداد گل‌های بیشتری الوحده امارات را شکست دهد با به میدان فرستاد عیسی آل کثیر به دنبال رسیدن به این هدف بود اما سرخپوشان بازهم در تمام کردن کار مشکل داشتند.
مهدی ترابی در این دیدار تلاش زیادی کرد تا برای تیمش گل بزند اما موقعیت‌هایش به ثمر ننشست
پرسپولیس که در نیمه دوم هم چند موقعیت خوب برای افزایش تعداد گل‌هایش داشت با همان روشی که در لیگ به برتری می‌رسید یک بر صفر الوحده را شکست داد تا خطر به تساوی رسیدن در این گونه بازی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
دیدار بعدی پرسپولیس، شنبه ۲۸ فروردین و از ساعت ۲۱:۳۰ برابر الریان قطر خواهد بود.
تساوی پرگل تراکتور مقابل پاختاکور در روز دبل عباس‌زاده
تیم فوتبال تراکتور برابر پاختاکور با دبل محمد عباس‌زاده به تساوی رسید.
در اولین دیدار از گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال تراکتور روز چهارشنبه در ورزشگاه شارجه امارات به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که این دیدار درنهایت با تساوی پر گل سه بر سه همراه بود.
تراکتور در حالی پس از چند سال دوری به لیگ قهرمانان پای گذاشته بود که حریفش صدرنشین لیگ ازبکستان بود و با شرایط خوبی به لیگ قهرمانان بازگشته بود. نماینده ازبکستان فصل قبل در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس از مرحله لیگ قهرمانان کنار رفته بود.
اولین موقعیت جدی این دیدار در نیمه نخست در حالی خلق شد که پاختاکوری‌ها روی اشتباه اکبر ایمانی در موقعیت گلزنی قرار گرفتند اما عکس‌العمل خوب محمدرضا اخباری مانع گلزنی حریف شد. یک دقیقه بعد باز هم خروج به موقع دروازه‌بان تراکتور مانع گلزنی حریف شد.
البته تراکتور چندین موقعیت نصفه و نیمه در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی داشت که راهی به دروازه حریف نداشت.
خانزاده در این نیمه از داور کارت زرد دریافت کرد. درنهایت این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
در نیمه دوم شاگردان خطیبی بازی را هجومی‌تر آغاز کردند و در دقیقه ۵۳ تراکتور که فشار حملاتش روی دروازه حریف بیشتر شده بود، صاحب موقعیت شد که ضربه پیمان بابایی داخل محوطه جریمه به دست بازیکن حریف برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. اشکان دژاگه نیز این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا شاگردان خطیبی از حریف خود پیش بیفتند.
سه دقیقه بعد تراکتور بار دیگر روی ضد حمله صاحب موقعیت گل زنی شد که عباس زاده در موقعیت تک به تک با ضربه‌ای دقیق گل دوم شاگردان خطیبی را وارد دروازه حریف کرد.
در حالی که پاختاکور برای جبران نتیجه تلاش می‌کرد، سران در دقیقه ۶۹ روی حرکت انفرادی با شوتی زیبا یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد.
در حالی که موخیدینف تنها پنج دقیقه از زمان حضورش در زمین می‌گذشت موفق شد روی شوت سرکش دروازه نماینده ایران را باز کند و گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
چند دقیقه بعد روی اشتباه مدافعان تراکتور اریکنیف با اخباری تک به تک شد که گل سوم پاختاکور را نیز به ثمر رساند.
در دقیقه ۸۵ محمد عباس زاده توانست در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شود اما مدافع پاختاکور او را متوقف کرد. این بازیکن خودش توپ را تبدیل به گل کرد.
تراکتورسازان روز شنبه در دومین دیدار خود از ساعت 22:30 به مصاف شارجه امارات می‌روند.
بدشانسی فولاد در آخرین دقیقه دیدار با السد
تیم فوتبال فولاد خوزستان نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را برابر شاگردان ژاوی با تساوی به پایان رساند.
سومین نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شامگاه روز چهارشنبه و در گروه چهارم این مسابقات به مصاف تیم السد قطر رفت و به تساوی یک - یک رسید. لوسیانو پری‌را در دقیقه ۶۱ برای شاگردان نکونام گلزنی کرد اما در دقیقه ۸۹ بوعلام خوخی کار را به تساوی کشاند.
تیم فوتبال فولاد که با برتری پرگل برابر العین امارات در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا خود را به مرحله گروهی رسانده بود، در این دیدار نمایش منطقی و باقدرتی داشت و توانست تیم السد با هدایت بازیکن پیشین تیم فوتبال بارسلونا را تا دقیقه پایانی شکست دهد اما در فاصله یک دقیقه تا پایان این بازی گل تساوی را دریافت کرد.
نکونام و ژاوی که در سال‌های نه چندان دور در تیم‌های اوساسونا و بارسلونا رقیب یکدیگر بودند قبل از شروع این دیدار عکسی به یادگار گرفتند.
در دیگر دیدار برگزار شده این گروه تیم الوحدت اردن و النصر عربستان به تساوی بدون گل دست پیدا کردند.
فولاد در بازی دوم خود ساعت 22:30 روز شنبه 28 فروردین به مصاف الوحدات اردن می‌رود.
شروع طوفانی استقلال
تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم الاهلی عربستان به یک برد پرگل دست پیدا کرد تا شروع طوفانی در این دوره از مسابقات داشته باشد.
در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و از گروه سوم از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز جمعه تیم فوتبال استقلال در جده عربستان به مصاف تیم الاهلی رفت که این دیدار با برتری ۵ به ۲ نماینده ایران خاتمه یافت. فرشید اسماعیلی (۵)، محمد نادری (۵۴) و مهدی قایدی (۶۷ و ۸۶) و شیخ دیاباته (۸۹ - پنالتی) برای استقلال گل زدند.
استقلال که در این دیدار با رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (۹۰ خاقانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (۶۹ شیخ دیاباته)، سعید مهری (۴۶ آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (۸۷ مهدی پور)، ارسلان مطهری (۸۷ موسوی) و مهدی قایدی به میدان رفت، خیلی زود به گل رسید.
شاگردان فرهاد مجیدی در دقیقه ۵ این دیدار از فرصت طلبی فرشید اسماعیلی سود بردند و در حالی که ضربه ایستگاهی میلیچ به دیوار دفاعی برخورد کرد و به درون محوطه جریمه راه یافت، اسماعیلی از راه رسید و با ضربه‌ای محکم گل اول بازی را به ثمر رساند.
در دقیقه ۲۵ این دیدار میلیچ که توسط مجیدی از ابتدا در دفاع راست به کار گرفته شده بود روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و داور اعلام پنالتی کرد که در دقیقه ۲۶ سوما این توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.
استقلال در نیمه اول نمایش خوب و قابل قبولی داشت و بارها با تشکیل زوج‌های دو نفره به محوطه جریمه حریف نزدیک شد و صاحب موقعیت‌های مناسبی هم شد اما نتوانست در زدن ضربات آخر دقت لازم را داشته باشد تا درنهایت نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
البته در یک دقیقه وقت اضافه نیمه اول مهدی قایدی توسط مدافعان تیم الاهلی درون محوطه جریمه سرنگون شد و در حالی که بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند داور دستور به ادامه بازی داد.
در شروع نیمه دوم استقلال بازهم هجومی بود و در همان دقیقه اول می‌توانست به گل برسد اما ضربه محمد نادری به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه ۵۴ اما محمد نادری کار را تمام کرد و از روی آشفتگی خط دفاعی الاهلی درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد.
چند دقیقه بعد نوبت به مهدی قایدی رسید تا با همکاری ارسلان مطهری دروازه الاهلی را باز کند. قایدی در دقیقه ۶۷ روی پاس خوب ارسلان مطهری با ضربه‌ای دقیق دروازه تیم عربستانی را برای بار سوم باز کرد.
این پایان کار این دیدار زیبا و جذاب نبود چرا که عمر سوما در دقیقه ۷۹ گل دوم حریف را زد اما مهدی قایدی با شوتی دیدنی در دقیقه ۸۶ گل چهارم را زد و در دقیقه ۸۹ شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی گل پنجم را زد.
استقلال از ساعت 00:45 بامداد یکشنبه در دومین دیدار خود الشرطه عراق را پیش رو دارد.