بازگشت شرکت‌های خارجی لوازم خانگی هزاران کارگر ایرانی را بیکار می‌کند

هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: افزایش استفاده از سطح فناوری نباید بهانه‌ای برای ورود بی‌رویه کالا به داخل کشور شود. امری که بعضا توسط برخی از افراد به بهانه‌هایی مانند تامین رفاه مردم منجر به واردات سنگین به کشور شده است.
 وی با اشاره به اینکه  حفظ سطح تولید به عنوان مهمترین هدف در سال جاری، باید مورد تاکید قرار گیرد گفت: حتی در صورت بازگشت برخی از این شرکت‌های خارجی که در زمان تحریم بازار ایران را ترک کردند، اولویت برای تولید باید با کالای داخلی باشد و از سوی دیگر می‌توان این برندها را با استفاده از نیروی انسانی و مواد اولیه ایرانی آماده و به بازار ارائه کرد.
ابوی تصریح کرد: بازگشت برخی از شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی که در زمان تحریم ایران را ترک کردند، می‌تواند باعث بیکاری چندین هزار کارگر ایرانی و در درازمدت باعث کاهش سطح تولید در کشور شود.
 گفتنی است افزایش واردات سال‌هاست که تن نحیف صنعت ایران را زخم می‌زند و روز به روز وحشت بیکاری برای کارگران ایران را بیشتر می‌کند. این در حالی است که برخی از کالاهای وارداتی به حدی دارای کیفیت پایینی هستند که بایستی از آنها به عنوان کالاهای یک بار مصرف یاد کرد.
این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که همان کالاها با کیفیتی چند برابر بهتر در داخل تولید می‌شود اما همین واردات گسترده موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در داخل ایران شده است. سال 1400 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شد. یکی از موانع تولید، واردات بی‌رویه است که بایستی کنترل شود.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی‌ها را تا سر حد نیاز افزایش دهید کمک 500 میلیونی رهبر انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود! غرق مصنوعی؛ مذاکرات و انتخابات(یادداشت روز) اخبار ویژه غرب پس از نابودی کامل افغانستان، از این کشور خارج می‌شود بازگشت شرکت‌های خارجی لوازم خانگی هزاران کارگر ایرانی را بیکار می‌کند تظاهرات و درگیری در6 شهر آمریکا پس از قتل 2 نوجوان 13 و 20 ساله توسط پلیس رمزگشایی بایدن از طرح آمریکا /بازگشت به برجام با حفظ ساختار تحریم‌ها! برخی که امروز از تأخیر درخرید واکسن انتقاد می‌کنند با خرید واکسن از روسیه و چین مخالفت می‌کردند در وین پیروزی را به شکست تبدیل نکنید!؟(نگاه) وزارت اطلاعات عامل خرابکاری نطنز را شناسایی و معرفی کرد کارنامه دولت چه بخواهیم چه نخواهیم بیخ ریش ما اصلاح‌طلبان است بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود! بازی اصلاح‌طلبان در 3 نقش بانیان، منتقدان و ادامه‌دهندگان وضع موجود!