بدون حضور فعال مردم در صحنه حتماً مسائل کشور حل و فصل نخواهد شد

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه بدون حضور فعال مردم در صحنه مشکلات جامعه حل و فصل نمی‌شود، گفت: اگر بخواهیم کشور و نظام را حفظ کنیم و مردم را در مسیر سعادت و  تعالی قرار دهیم، بدون کمک و یاری یکدیگر امکانپذیر نیست.
به گزارش  ایرنا، حسن روحانی  دیروز عصر در دیدار جمعی از خیرین و فعالان سازمان‌های مردم نهاد افزود:  اینکه ما فکر کنیم هر دولتی در هر جامعه‌ای و حتی در جوامع پیشرفته قادر است همه مشکلات را حل کند و همه گره‌ها را باز کند و  شرایط و محیط مناسب را برای زندگی انسان‌ها فراهم کند این چنین نیست. بدون کمک و فعالیت و حضور مردم امکانپذیر نیست.رئیس جمهوری با اشاره به نقش احزاب سیاسی در ارتقای مردم‌سالاری در جامعه گفت: احزاب در مسیر آگاه‌سازی بیشتر مردم، در مسیر دموکراسی جامعه و آشنا کردن مردم با اهداف مهم کشور رسالت‌ها و وظایفی دارند اما کار سیاسی احزاب که جای خودش بسیار مهم است، نباید با فعالیت خیران و سمن‌ها و آنهایی که کاری ماورای حزب و گروه و جناح و مسائل سیاسی انجام می‌دهند، آمیخته شود.روحانی با بیان اینکه در مسائل سیاسی رقابت وجود دارد و فعالیت حزبی بدون رقابت امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: احزاب هر چند همه ممکن است قصد خیر داشته باشند اما برای تصاحب قدرت فعالیت می‌کنند اما در بحث سمن‌ها و خیران، شرایط متفاوت است و رقابت‌ها طوری نیست که یکی بخواهد آن یکی را از صحنه بیرون کند و قدرت در اختیار او باشد.وی تصریح کرد: در موضوع سمن‌ها، هر چقدر تعداد سمن‌ها و خیران بیشتر باشد به نفع جامعه است و اگر تعداد کنونی آنها که چندهزارتاست، به چند 10 هزار هم برسد ما ضرر نمی‌کنیم. در عین حال وجود هماهنگی بین سمن‌ها ضروری است زیرا گاهی وقت‌ها جایی تکرار نیاز نیست و گاهی تکرار بیشتر نیاز است.
رئیس جمهوری ادامه داد: بسیار ارزشمند است که ما بتوانیم در سامانه‌هایی، همه سمن‌ها را جمع کنیم و آنها از همدیگر باخبر باشند و بدانند که دیگران چه کار می‌کنند و همدیگر را در کار خیر یاری و فعالیت‌ها را هماهنگ کنند.وی با تأکید بر حضور جوانان در سمن‌ها افزود: در این کار خیر جمعی، حضور جوانان بسیار مهم است و نسل جوان پرانگیزه و پرنشاط ما لازم است حضور پررنگ‌تری داشته باشند. اما  بعضی ها فکر می‌کنند کار خیر مربوط به سنین بازنشستگی و زمانی است که باید به فکر قبر و قیامت و آخرت بود در طول دولت یازدهم و دوازدهم تلاش ما این بود که سمن‌ها را تقویت کنیم و راه را برای فعالیت بیشتر آنها باز کنیم. روحانی با بیان اینکه تعداد سمن‌ها خیلی بیشتر شده و از چهار و ۳۰۰ سمن به ۹ هزار و ۸۰۰ سمن و تشکل رسیده، گفت: فعالیت‌های سمن‌ها هم افزایش چشمگیری داشته و سیاست ما هم این بود که تا جایی که می‌توانیم کار را به خود خیران واگذار کنیم.