هیچ دولتی قادر به حل همه مشکلات نیست


رییس جمهوری گفت: این که فکر کنیم در هر جامعهای و حتی در جوامع پیشرفته دولت قادر است همه مشکلات را حل کند و همه گرهها را باز کند و شرایط و محیط مناسب را برای زندگی انسانها فراهم کند این چنین نیست. بدون کمک و فعالیت و حضور مردم امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در دیدار خیرین و فعالان سازمانهای مردم نهاد افزود با بیان اینکه در مسائل سیاسی رقابت وجود دارد و فعالیت حزبی بدون رقابت امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: احزاب هر چند همه ممکن است قصد خیر داشته باشند اما برای تصاحب قدرت فعالیت میکنند اما بحث سمنها و خیران، شرایط متفاوت است و رقابتها طوری نیست که یکی بخواهد آن یکی را از صحنه بیرون کند و قدرت در اختیار او باشد.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در مقطع کرونا و فشارهای اقتصادی، خیلی حرفها در گوشه و کنار بیان میشود که چرا فلان کار انجام نشد. ما کشوری هستیم که سه سال و نیم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، هیچ کشوری چنین
شرایطی را پیدا نکرده است.

ما توانستیم در این سه سال و نیم در برابر همه فشارها ایستادگی کنیم، خم نشدیم و نشکستیم و ایستادگی کردیم تا جایی که همه دنیا امروز این موضوع را قبول دارند.

وی ادامه داد: الان حتی یک کشور هم نیست که اگر شما بپرسید که فشار حداکثری نسبت به ملت ایران موفق بود یا نبوده بگویند موفق بوده است. حتی خود آنهایی هم که این کار را انجام دادند میگویند ناموفق بوده است. نه دولت فعلی آمریکا، حتی مسئولین دولت قبلی و همان کسانی که این فشار حداکثری را طراحی کردند هم معتقدند و میگویند این
سیاست به اهداف خود نرسیده است. آنها میخواستند ظرف، ۶- ۷ ماه، یک سال ما را تسلیم کنند ولی ناموافق بودند.

رییس جمهوری با اشاره به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم و اثرات آن در رفاه و توسعه کشور گفت: شما وقتی وارد جنگی که بر شما تحمیل شده میشوید، مگر میشود در جنگ باشید شهید و زخمی و مجروح و معلول ندهید.

این طبیعی است. وقتی وارد چنین محیطی میشویم مشکلات فراوانی دارد.