پیک چهارم کرونا و تداوم سوء مدیریت‌ها

آفتاب یزد- گروه شبکه: باز هم روزهای تلخ کرونایی را می‌گذرانیم. روزهایی که کرونا خیال فروکش کردن ندارد و همچنان یکه تازمیدان است به طوری که روزانه جان بیش از ۳۰۰نفر را می‌گیرد. روزهایی که نوید آمدنش را پیشتر داده بودند اما سهل انگاری کردیم و این ویروس را نادیده گرفتیم. درست آنجا که خیال می‌کردیم که با پایین آمدن آمار مبتلایان، دیگر کرونا قدرتش را از دست داده. از همین رو مسافرت رفتیم و پروتکل‌ها را رعایت نکردیم و بدتر از آن هم مسئولان باعدم مدیریت درست در این زمینه و تناقض گویی‌هایشان راه را برای قدرت گرفتن دوباره کرونا هموار کردند. حالا شرایط وخیم است؛ بیمارستان‌ها پرشده از بیماران کرونایی و از این رهگذر بسیاری از خانواده‌ها رخت عزا بر تنشان کرده اند. حتی بحث بر سر بدتر شدن اوضاع طی هفته‌های آتی است و هنوز بعد از گذشت ۴ پیک از این بیماری راه درست مقابله با آن را یاد نگرفته ایم. البته مسئولان محدودیت‌هایی را در نظر می‌گیرند اما کارایی ندارد. به نظر باید منتظر معجزه بود تا بتوانیم این بحران را بگذرانیم.
> واکنش کاربران
اکنون کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره شرایط پیش‌آمده حرف می‌زنند و نگرانند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «امروز آمار دولتی اعلام کرده بیش از ۳۰۰نفر بر اثر کرونا فوت کردن ولی دروغه چون هر یه نفر که میمیره با اون یه مادر، پدر، فرزند، خواهر، برادر، دوست و یاری میمیره که هیچ جا از اونا یاد نمیشه... آره این همون دردیه که نمی‌خوایم به خاطر یک امتحان داغ دارش بشیم».


کاربر دیگری گفته است: «هر روز صبح که از خواب بیدار میشم، آرزو می‌کنم که نه خودم نه خانواده‌ام و نه هیچ کدوم از اطرافیانم جز آمار کرونا نباشیم، این که این آمار روز به روز داره بیشتر میشه و ما الان بهشون فقط حس چندتا عدد داریم، خیلی ترسناکه، مرگ هر نفر هزاران غم و اندوه و مشکل و حسرت و ترس به جا میذاره».
دیگری نوشت: «آمار کرونا رو می‌بینم و هر کسی دو روز ازش خبری نیست استرس می‌گیرم و نگرانش میشم».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «آمار و اخبار کرونا وحشت زده‌ام میکنه و نمیدونم چیکار باید بکنم».
کاربر دیگری گفته است: «آمار کرونا انقدر زیاد شده که باید دیگه آمار مبتلا نشده‌ها رو اعلام کنن».
کاربران دیگر نوشته اند: «جدا از اینکه بعضی مردم رعایت نمی‌کنن، مدیریت این کرونا در جهت شیوعه نه جلوگیری!»، «این آمار فقط افرادی هست که تست دادند و مثبت بوده، خدا میدونه چند نفر در کشور تست ندادند و نمیدونستند کرونا داشتن»، «بعد از یکسال و چهارماه (حتی بیشتر) درگیری با کرونا آمار مرگ و میر از ۴۰۰ نفر گذشت. یعنی این روزا هرروز داریم اندازه یک هواپیمای اوکراینی رو از دست میدیم»، «کرونا تعارف ندارد و فقیر و غنی نمی‌شناسند. همه‌گیری اگر به چرخه بیفتد همه درگیر می‌شویم. آنوقت فرصتی برای تشخیص این که کی گرسنه است کی نیست وجود ندارد»، «خطر چهار رقمی شدن آمار فوتی‌ها در موج چهارم کرونا جدی است. آمار تلفات و بستری شدن تاکنون حداقل چهار برابر شده است و با ادامه این وضعیت احتمالا نظام درمان هم دچار مشکل می‌شود»، «یکبار عید دور هم جمع شدید و نتیجه‌اش این شد، لطفا برای عزاداری این فوت شدگان دیگر دور هم جمع نشوید»، «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند! افزایش یکباره آمار کرونا محدودیت‌های نیم بند نظارت‌های شل و ول»، «جناب آقای روحانی رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با کرونا امیدواریم با گذشت چند ماه از برداشت یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی کشور برای مبارزه با کرونا، به مردم گزارش دهید این پول در کجا هزینه شده که آمار کشته‌های کرونایی کشور به ۴۰۰ انسان در روز رسیده!»، «میگن اونایی که کرونا میگیرن وقتی خوب میشن خیلی سرخوش میشن و ماسک نمیزنن و رعایت نمیکنن... ولی من بعد از این کرونا و این نتیجه آخرش بدتر ازش میترسم، از اینکه میشنوم کسی گرفتارش شده یا بستری شده؛ از خدا میخوام هیچکس گرفتارش نشه چون
غیرقابل پیش‌بینیه».