ارتش مردم را باور دارد و مردم هم به ارتش اعتماد دارند


رئیس قوه قضائیه گفت: اعتماد مردم و لبخندی که ارتش بر لب مردم بخصوص آن‌ها که نیازمند یاری بوده‌اند نشانده و رضایت فرمانده کل قوا از نیروهای ارتشی سرمایه بزرگی برای ارتش است که باید قدر آن را دانست.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به مناسبت روز ارتش در بازدید از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت تأکید کرد: رشادت‎ها و جانفشانی‌ها و پایمردی‎های نیرو‌های ارتش باید برای عصر‌ها و نسل‌ها آینده تبیین شود تا بدانند که چه مردان بزرگی بودند که از همه وجود خود برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور گذشتند و در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و گروه‎های تکفیری همچون داعش ایستادند و خوش درخشیدند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، وی حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش در آب‎های بین‌المللی و برخورد با دزدان دریایی و تعقیب دشمنان در فراتر از مرز‌ها از خلیج عدن تا دیگر نقاط و همچنین حفاظت از ناو‌ها و ناوشکن‌ها و حریم آبی کشورمان بویژه اقداماتی را که برای بازسازی تجهیزات در این عرصه صورت گرفته قابل تقدیر دانست و افتخارآمیز توصیف کرد. رئیس قوه قضائیه ایمان به خدا را از مؤلفه‌های مهم قدرت خواند و گفت: امروز ارتش ما ارتشی مکتبی و خداباور است که دست خدا را مافوق همه ایادی می‌داند و نگاه و اتکای نیرو‌های ارتشی ما به خداوند متعال است.


مردمی بودن از مؤلفه‌هایی بود که رئیس دستگاه قضا به عنوان ویژگی ارتش جمهوری اسلامی از آن یاد کرد و گفت که ارتش مردم را باور دارد و مردم هم به ارتش اعتماد دارند و این جایگاه و پایگاه نیرو‌های مسلح در بین مردم در سایه همراهی و همدلی با ملت به‌دست آمده است. وی تصریح کرد دیواری که دور پادگان‌ها کشیده شده فقط برای تعیین حدود پادگان‌هاست و گرنه ارتش ما در دل مردم جا دارد درحالی که در دنیا ارتش‌ها با مردم فاصله جدی دارند و رابطه‌ای با آن‌ها ندارند.