9 امتیاز از 3 بازی یکه‌تازی پرسپولیس

حامد جیرودی
خبرنگار
بازی‌های رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد امروز با برگزاری دیدار الشرطه عراق و الاهلی عربستان به پایان رسید و پیش از آن در دیگر دیدار گروه C نیز دیشب الدحیل قطر و استقلال ایران به مصاف هم رفتند. دور برگشت این رقابت‌ها فردا جمعه با برگزاری دیدارهایی آغاز می‌شود که طی آن و در بازی‌های گروه B تراکتور ایران و نیروی هوایی عراق از ساعت 19:30 در ورزشگاه شارجه شهر شارجه امارات با هم دیدار می‌کنند. این 2 تیم سه‌شنبه شب به مصاف هم رفتند که بازی‌شان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا به این ترتیب شاگردان رسول خطیبی برای سومین بازی پیاپی به تساوی دست پیدا کنند و از کسب برد بازمانند. در این مسابقه، محمدرضا اخباری دروازه‌بان تراکتور به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد. در دیگر دیدار این گروه هم، شارجه 4-1 پاختاکور ازبکستان را از پیش‌ رو برداشت تا با 7 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد و سرخپوشان تبریزی هم با 3 امتیاز در رده دوم قرار دارند اما پرشورها برای صعود نیاز به برد دارند و امیدوارند بازیکنانی مانند محمد عباس‌زاده و پیمان بابایی موفق به گلزنی شوند تا تراکتور به اولین برد خود در این مسابقات دست پیدا کند.
النصر- فولاد؛ جنگ صدرنشینی


در بازی‌های گروه D که به صورت همزمان از ساعت 22:30 برگزار می‌شود، النصر عربستان و فولاد ایران در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود ریاض عربستان به مصاف هم می‌روند. این 2 تیم هم سه‌شنبه شب برابر هم قرار گرفتند که بازی‌شان با تساوی 1-1 به پایان رسید. دقیقه ۵۲ ضربه سید محمد میری هافبک فولاد پس از ناهماهنگی مدافع و دروازه‌بان النصر و برخورد توپ با عبدالله الامری مدافع حریف وارد دروازه شد. این برتری با وجود چند مهار خوب از سوی محسن فروزان ادامه پیدا نکرد و دقیقه ۶۹ ضربه پتروس در محوطه جریمه فولادی‌ها وارد دروازه این تیم شد تا بازی به تساوی کشیده شود. با این نتیجه النصر با ۵ امتیاز در صدر قرار گرفت و فولاد هم با ۵ امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول جای گرفت. در دیگر دیدار این گروه هم السد قطر 3-1 الوحدات اردن را از پیش‌ رو برداشت تا با 4 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد و الوحدات هم با یک امتیاز چهارم است. این شرایط باعث شده تا رقابت فشرده‌ای بین تیم‌های این گروه به وجود بیاید و بازی برگشت النصر و فولاد حکم جنگ برای تعیین صدرنشین واقعی گروه را دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است و در این میان باید دید شاگردان جواد نکونام پس از برد 1-0 مقابل الوحدات، می‌توانند به دومین برد خود در این گروه دست پیدا کنند یا خیر.
شاگردان یحیی به دنبال برد دوباره
در بازی‌های گروه E هم الریان قطر و الوحده امارات از ساعت 19 با هم بازی می‌کنند و از ساعت 21:30 نیز گوا هند و پرسپولیس ایران در ورزشگاه جواهر لعل نهرو هند مسابقه می‌دهند. این 2 تیم هم سه‌شنبه شب دیدار رفت‌شان را برابر هم برگزار کردند که این مسابقه با پیروزی 2-1 سرخپوشان پایتخت به پایان رسید. در این بازی، یحیی گل‌محمدی تیمش را با یک تغییر نسبت به بازی با الریان قطر به میدان فرستاد و به جای امید عالیشاه از عیسی آل‌کثیر در ترکیب اصلی استفاده کرد تا به این ترتیب با حضور این بازیکن در کنار شهریار مغانلو هر دو مهاجم اصلی سرخپوشان از ابتدا به میدان رفته باشند. با اینکه قرمزها صاحب توپ و میدان بودند ولی این گوا بود که به گل رسید و دقیقه 13 سانتر دقیق براندون فرناندز بازیکن اسپانیایی‌شان از روی یک ضربه ایستگاهی را ادواردو بدیا دیگر بازیکن اسپانیایی گوا و کاپیتان این تیم با ضربه سر وارد دروازه حامد لک کرد تا دروازه پرسپولیس همانند بازی با الریان روی یک سانتر ایستگاهی و ضربه سر باز شود. البته برتری هندی‌ها دوام زیادی نداشت و دقیقه 18 پاس رو به جلوی مهدی ترابی در حالی به عیسی آل‌کثیر رسید که خامس دوناکی، مدافع گوا روی او مرتکب خطا شد تا پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شود و مهدی ترابی با یک ضربه خلاف جهت گل تساوی سرخ‌پوشان را به ثمر برساند. دقیقه 24 هم سانتر زیبای مهدی ترابی را سیدجلال حسینی با پرش بلند و ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد تا کاپیتان قرمزها باز هم موفق به گلزنی شود و زننده گل برتری قرمزها لقب بگیرد. پرسپولیسی‌ها در ادامه باز هم می‌توانستند به گل برسند چرا که دقیقه 42 پنالتی دیگری توسط هنان هتاب داور سوریه‌ای نصیب سرخپوشان شد ولی محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت آن را هدر داد؛ شوت محکم او به مرکز دروازه گوا را دیراج سینگ دفع کرد تا نیمه اول با همان برتری 2-1 نماینده کشورمان به پایان برسد. در نیمه دوم پرسپولیس به مدیریت بازی پرداخت و از فشار خود به روی دروازه گوا کم کرد. البته این تیم باز هم توانست به گل برسد اما ضربه آل‌کثیر آفساید اعلام شد و موقعیت‌های دیگر هم از دست رفت تا این بازی در نهایت با همان نتیجه 2-1 به پایان برسد و پرسپولیس با 9 امتیازی شدن جایگاهش را در صدر گروه E مستحکم‌تر کند.