گرفتن حق مردم برخی را ناراحت می کند

آرمان ملی: رئیس جمهور درشصت و چهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت:  یکی از اهداف ما از این طرح‌ها این بود که به دنیا بفهمانیم که تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ما را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند در سال 99 و در آغاز سال 1400، هم تحریم شدید را داشتیم و هم موضوع کرونا به آن اضافه شد اما در عین حال طرح‌های مهم تولیدی ادامه پیدا کرد و امروز یکی از افتتاح‌هایی که در هفته‌های سال قبل هم داشتیم ، در بخش کشاورزی است. رئیس جمهور  با بیان اینکه برای من قابل درک نیست که چطور فردی می‌تواند ایرانی و مسلمان باشد اما از برداشتن تحریم ها علیه ملت ایران خوشحال نشود، گفت: هر زمان که ببینیم طرف مقابل ما آماده اجرای قانون و مقررات شده، لحظه‌ای صبر نخواهیم کرد و وقتی ببینیم حق مردم را می‌توانیم بگیریم، یک لحظه صبر نمی‌کنیم، حال اگر عده‌ای ناراحت هستند، مهم نیست. اهم اظهارات حسن روحانی  از این قرار است:
  امروز از فرصت استفاده کرده و از وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌هایی که در کنار وزارت خارجه در مذاکرات وین برای شکستن تحریم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. هر زمان که ببینیم طرف مقابل ما آماده اجرای قانون و مقررات شده، لحظه‌ای صبر نخواهیم کرد و وقتی ببینیم حق مردم را می‌توانیم بگیریم، یک لحظه صبر نمی‌کنیم، حال اگر عده‌ای ناراحت هستند، مهم نیست. یکی از اهداف ما از افتتاح طرح‌های ملی در طول بیش از یکسال گذشته این بود که به دنیا بفهمانیم، تحریم‌ها و فشارها نمی‌تواند ملت ما را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند. ماده اولیه بخشی از فعالیت‌های صنعتی از حوزه کشاورزی تامین می‌شود و کشاورزی در واقع هم یک بخش است و هم یک پایه برای بخش صنعت کشور. بدون صنعت می‌توان با سختی زندگی کرد اما بدون کشاورزی اصلا نمی‌توان زندگی کرد، در ۸ سال دولت تدبیر و امید به‌رغم همه تحریم‌ها، مشکلات و حوادث، در کشاورزی توفیقات بسیار مهمی بدست آورده‌ایم. 
 همه تلاش دولت این بوده که در بخش کشاورزی تحولی ایجاد شود و با مقایسه آمار اقدامات انجام شده در ۸ سال گذشته با دوره‌های قبل می‌توان این تحول را به خوبی مشاهده کرد. اقدامات انجام شده در بخش آبیاری تحت فشار و سامانه‌های مدرن آبیاری در هشت سال گذشته با کل تاریخ ایران قابل مقایسه است، اقدامات انجام شده در این بخش تاثیر بسیار زیادی در صرفه‌جویی در مصرف آب به همراه دارد. بر اساس گزارش ارائه شده اگر 260میلیون مترمکعب آب که به دشت سیستان انتقال یافته قرار بود با روش‌های سابق و قدیمی انتقال یابد، حدود 150میلیون مترمکعب آب هدر می‌رفت لذا هدف از راه‌اندازی این سیستم‌های نوین این است که از آب حفاظت شود ضمن اینکه در این دوره بهره‌وری نیز 6 درصد افزایش یافته و از 39 به 45 رسیده است.
 تمام تلاش دولت ایجاد تحول در بخش کشاورزی بوده است، در هشت سال گذشته در بسیاری از زمینه‌های کشاورزی به خودکفایی و خوداتکایی رسیدیم و در تولید محصولاتی همچون گندم، دانه‌های روغنی و کلزا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. همچنین کشت‌ گلخانه‌ای نیز افزایش قابل توجهی یافته است. در زمینه آبزیان، ماهی و میگو نیز شاهد تحرکات بسیار خوبی هستیم به گونه‌ای که در سال 92 محصول برداشت شده از یک هکتار، حدود 2.6تن بوده است که امروز این میزان به 4.2 تن افزایش یافته است. بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی، صادرات و خودکفایی در بسیاری از محصولات استراتژیک، بسیار حائز اهمیت است. از این رو این هفته تصمیم گرفتیم جایزه هزار تومانی برای گندم‌کاران در نظر بگیریم و این یک هدیه کوچکی از طرف دولت به کشاورزان عزیز است. امسال با وجود خشکسالی، گندم تولید شده برای خوراک مردم کفایت می‌کند و نیازهای بخش صنعتی را نیز خریداری می‌کنیم.


 خداوند زمین پرنعمتی در اختیار ما قرار داده است بعضا فکر می‌کنیم خاک چیز مهمی نیست، خاک خیلی مهم است، آب خیلی مهم است، به اندازه آب، خاک هم مهم است که این خاک در اثر تحولات در طول میلیون‌ها سال به وجود آمده و در اختیار ماست. خاک و آب بسیار ارزشمند است و از هر دو ارزشمندتر تلاش و کار کشاورز است و از هر سه مهم‌تر کارِ خداوند است. کسی که زراعت را به وجود آورد خداوند و اراده خداوند است اوست که این قانون و فرمان را گذاشته که چطور بذر را بیفشانیم و بعد چطور تبدیل به محصول شود و یک دانه گندم گاهی 700 دانه گندم و یا بیشتر شود اینها همه فرمان و دستور خداوند است.
*امروز یکی از بخش‌هایی که برای تولید واکسن تلاش می‌کند بخش کشاورزی است و سرم‌سازی رازی مشغول تولید واکسن برای کرونا می‌باشد و از جمله واکسن‌هایی است که به ثمر خواهد نشست. دست ظالمان از روی مردم قطع و تحریم‌ها برداشته شود و ویروس کرونا نیز به دست پزشکان و پرستاران و با رعایت مردم مهار گردد.
سایر اخبار این روزنامه