روحانی: مخالفان هرچه هم زور داشته باشند، یک لحظه برای رفع تحریم صبر نمی کنیم

رئیس‌جمهوری گفت: تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون آماده شده، یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم.
به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و چهارمین برنامه جهش تولید در بهره برداری از طرح های ملی بخش کشاورزی بعد از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این گزارش مشخص شد تحقق وعده ای که در سیستان برای ۴۶ هزار هکتار دادیم ، امروز نهایی شده است. وی بعد از استعماع گزارش در حوزه دام و طیور گفت:‌ ما در بحث کره به خودکفایی رسیدیم و می توانیم جزو صادرکنندگان این محصول باشیم و در زمینه مرغ هم نیازمندی‌های ما به خارج کم می‌شود و به خودکفایی کامل می رسیم.
روحانی تاکید کرد: گاهی اوقات بعضی‌ها می گویند تحریم چه کار به مرغ دارد ، مرغ که تحریم نشده است. مردم باید بدانند که در مرغ اجداد آنهایی که وارد می کردیم تحریم شدیم و نگذاشتند و می خواستند اخلال ایجاد کنند که در داخل کشور اصلا مرغ تولید نشود. از طرف دیگر نهاده‌هایی که وارد می کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است که با فشارها و مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند خرید و وارد کردن آنها با مشکلات فروانی توام بود.
رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه در تحریم ظالمانه ضد انسانی ترامپ که تا امروز هم ادامه دارد در همه جا این تحریم تاثیرگذار بوده است، یادآور شد: البته عده ای آشنا نیستند، درصد درست می کنند و می گویند 30 درصد مشکلات به خاطر تحریم است و 70 درصد به دلیل مدیریت است که این حرف کاملا و غلط و نادرست است چرا که آنها نمی دانند که تحریم در چه زمینه‌هایی تاثیرگذار است و مشکلات ایجاد می کند و نمی دانند که تحریم در کل تولید و در بخش کشاورزی و صنعت تحریم تاثیرگذار است. رئیس جمهوری گفت: آنها نمی دانند که در بخش تولید و صنعت و کشاورزی اگر نهاده های لازم و مواد اولیه به موقع وارد نشود، تولید متوقف می شود بنابراین تحریم در واردات و صادرات ما تاثیرگذار است.
روحانی اضافه کرد: از وزارت خارجه و سایر دستگاههایی که در کنار وزارت خارجه این روزها در وین برای شکستن تحریم ها تلاش کردند، تشکر می کنم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» میزان تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار مسکن را بررسی کرد مسکن در انتظار ارزانی محمدعلی وکیلی نقش کلاب هاوس در انتخابات ۱۴۰۰ کدام فیلم می‌تواند جایزه اسکار را با خود به خانه ببرد؟ سرنوشت آدمک طلایی رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد پایان خرداد، ورود به فاز واکسیناسیون عمومی همه حواس‌ها متوجه سوء‌استفاده از واکسن است در سایه وخامت اقتصادی و کرونا وزارت امور خارجه نسبت به اوج تخریب‌ها علیه تیم هسته‌ای واکنش نشان داد دستگاه دیپلماسی علیه دروغ‌های شاخدار انتخابات ریاست جمهوری 1400 با تعدد نامزدها روبه‌رو است بازار داغ کاندیداتوری محمد باقر قالیباف: سپاه پاسداران از زمان تاسیس قوی ترین پشتیبان مردم بوده است روحانی: مخالفان هرچه هم زور داشته باشند، یک لحظه برای رفع تحریم صبر نمی کنیم واکنش معاون سپاه به انفجار در نزدیکی تاسیسات اتمی اسرائیل شرارتشان‌ به خودشان برگشت‌ نیکزاد: مسئولینی که بدون نوبت واکسن کرونا تزریق کرده اند، عزل شوند