حدود 400 هزار خانه در تهران برای حفظ سرمایه مالکان خالی مانده است

عبدالرضا گلپایگانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما اظهارداشت: چون در شرایط فعلی ما تعداد طبقات بیشتر به املاک شمال شهر تهران اختصاص پیدا کرده است و املاک جنوبی و میانی شهر به علت ریزدانه بودن از این رانت تعداد طبقات کمتر استفاده کردند، این موضوع خودش ضد توسعه است و به کیفیت مناطق میانی جنوبی نخواهد انجامید.
گلپایگانی افزود: نتیجه این محور ضد توسعه‌ای این بوده است که تقریباً در تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شده و بدون استفاده داریم که این ۴۰۰ هزار واحد عمدتاً در مناطق شمال تهران است که برای حفظ ارزش دارایی تولید شده، یعنی تولید برای تولید بوده است نه تولید برای مصرف.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با توجه به نرخ جمعیتی خانوار نزدیک به یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را می‌توانست پوشش دهد اگر در جای درست خودش ساخته می‌شد.
معاون شهر‌سازی و معماری شهرداری تهران گفت: این‌ها در جای درست خودش ساخته نشده و علاوه‌بر اینکه معضلات زیست محیطی و ترافیکی ایجاد کرده؛ سبب شده است یک سرمایه‌های کلان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به زمین دوخته شود که این ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توانست خیلی از استان‌های ما را آباد کند.
سایر اخبار این روزنامه
قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ اسرائیل و آغاز آژیرها (یادداشت روز) اخبار ویژه حشد‌الشعبی: آمریکا زبان منطق نمی‌فهمد / خارج نشود، اخراجش می‌کنیم حدود 400 هزار خانه در تهران برای حفظ سرمایه مالکان خالی مانده است قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ موشکباران اسرائیل این بار از غزه از 36 موشک، 6 موشک رهگیری شد! لغو طرح ترافیک در تهران و رفع ممنوعیت تردد در شب‌های قدر خطر کرونای هندی؛ جابه‌جایی مسافر و کالا از شبه قاره ممنوع شد این جاده یکطرفه نیست! (نکته) اگر رعایت پروتکل‌ها بالای 90 درصد نباشد نمی‌توانیم از این موج خارج شویم شن‌هایی که مأمور خدا بودند درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای اعمال شفافیت بیشتر در بودجه عصبانیت مدعیان اصلاحات از شفاف‌‌‌سازی روند مذاکرات قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟ قاچاق جوجه و فاسد شدن میوه در انبارها چه ربطی به تحریم دارد؟