82 کشته و 110 مجروح در حادثه انفجار بیمارستان «ابن‌الخطیب» بغداد

وزارت کشور عراق اعلام کرد که شمار قربانیان حادثه انفجار در بیمارستان بغداد به 82 کشته و 110 زخمی افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند. علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شد.
به نوشته «بغداد الیوم»، سرتیپ «خالد المحنه» سخنگوی وزارت کشور عراق، دیروز به شبکه «العراقیه» گفت: آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب موجب مرگ ۸۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر از بیماران بستری در این بیمارستان و کارمندان آن شد که حال برخی از زخمی‌ها وخیم است. به نوشته پایگاه خبری «المسله»، سرتیپ «سعد معن» مدیر رسانه‌ای وزارت کشور عراق نیز گفت: تحقیقات درباره حادثه بیمارستان ابن الخطیب ادامه دارد و ما منتظر نتایج آن هستیم. تحقیقات فنی و جنایی برای مشخص شدن ابعاد پنهان این حادثه ادامه دارد.
وی بعید دانست که این حادثه یک اقدام مجرمانه و جنایی بوده باشد اما در عین حال گفت: ما نمی‌خواهیم پیش از پایان تحقیقات، گمانه‌زنی کنیم.


نخست‌وزیر عراق نیز به دلیل کشته و زخمی‌ شدن ده‌ها عراقی در حادثه بیمارستان ابن‌الخطیب، به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد. از سوی دیگر به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت، حکم تعلیق وزیر بهداشت، استاندار بغداد و مدیر اداره بهداشت منطقه الرصافه و ارجاع آنها به کمیته تحقیق را صادر کرد.
مصطفی الکاظمی همچنین دستور داد تا کمیته عالی تحقیقات به ریاست وزیر کشور تشکیل شود تا درباره فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب و مشخص نمودن مقصران و بازخواست آنها اقدامات لازم را انجام دهد. وی تصریح کرده، تحقیقات فوق باید ظرف پنج روز انجام و نتیجه آن به هیئت دولت اعلام شود. همچنین رئیس‌پارلمان عراق خواهان برگزاری نشستی فوق‌العاده طی امروز شد.
از سوی دیگر، سازمان ملل در بیانیه‌ای از حادثه بیمارستان ابن الخطیب ابراز تأسف کرد.
 پیام تسلیت مردم و مسئولان ایرانی
به دولت و ملت عراق
خبر دیگر اینکه پس از حادثه دلخراش انفجار بیمارستان ابن الخطیب بغداد برخی از مسئولان کشورمان در پیام‌هایی این حادثه را به ملت و دولت عراق تسلیت گفتند.
سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان در پیامی به همتای عراقی خود، درگذشت و جراحت چند تن از شهروندان عراقی و مدافعین سلامت در پی انفجار بیمارستان خطیب بغداد را تسلیت گفت.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز با انتشار پیام تسلیت و همدردی با ملت و دولت عراق در صفحه مجازی خود به انفجار در بیمارستانی در بغداد و قربانی شدن شماری از شهروندان عراقی در این حادثه، واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در پی حادثه بیمارستان ابن خطیب بغداد، مراتب تسلیت و همدردی عمیق دولت و ملت ایران با دولت و ملت عراق به ویژه خانواده قربانیان را ابراز و برای قربانیان این حادثه تلخ رحمت و مغفرت و برای مجروحین شفای عاجل و برای خانواده قربانیان صبر و اجر مسئلت کرد.
سایر اخبار این روزنامه
منافع ملی در وین خرج بازی‌های انتخاباتی نشود منافع ملی در وین خرج بازی‌های انتخاباتی نشود اسرائیلیات مذاکره و تحریم(یادداشت روز) اسرائیلیات مذاکره و تحریم(یادداشت روز) اخبار ویژه اخبار ویژه موشک‌هایتان را آماده کنید انگشتانتان روی ماشه باشد! فوت ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ طی یک شبانه‌روز گسترش اعتراض‌های خیابانی از قدس تا کرانه باختری/المنار: اسرائیل نگران انتفاضه است چگونه با برجامی کردن بورس و اظهارات غیرکارشناسی سرمایه‌های مردم آب رفت مرحله نهایی تست انسانی واکسن کرونا «ایران برکت» آغاز شد آمریکا باید تحریم‌ها علیه ایران را فوراً و به طور کامل لغو کند به یاد برادرم حق‌بین عراقچی: آمریکا تحریم‌ها را به دو بخش تقسیم کرده است 82 کشته و 110 مجروح در حادثه انفجار بیمارستان «ابن‌الخطیب» بغداد درک مدعیان اصلاحات از دیپلماسی /ذوق‌زدگی، اعتماد و اتکاء به غرب منافع ملی در وین خرج بازی‌های انتخاباتی نشود منافع ملی در وین خرج بازی‌های انتخاباتی نشود