تلفات روزانه بیماران کرونایی در کشور باز هم رکورد زد


به گزارش وبدا در این اطلاعیه این مرکز آمده است: «از 5 تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۳۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
پنج هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.


تا کنون ۶۵۲ هزار و ۹۰۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۲۴ هزار و ۱۱۳ دُز رسید.» گفتنی است، 26 آبانماه سال گذشته بالاترین تعداد فوتی‌های روزانه کرونا با 486 مورد به ثبت رسیده بود که دیروز این رکورد شکسته شد.
 تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور
همچنین دیروز جدیدترین رنگبندی شهرها از نظر میزان شیوع کرونا اعلام شد.
بر این اساس شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل (اصفهان)، امیدیه، خرمشهر، رامشیر و شوش (خوزستان) و تفت (یزد) به علت افزایش روند بستری در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
 ۱۱۰ شهرستان که روند بستری کرونا در آنها در روزهای اخیر افزایش نداشته‌ است از وضعیت قرمز خارج شدند. با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمزشدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است.
رنگبندی جدید شهرها به این شرح است: ۱۹۸ شهرستان قرمز،۱۵۷ شهرستان نارنجی،۸۴ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی.
پیش از این ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار داشتند.
 شرایط تهران تا ۲ هفته آینده تغییر نمی‌کند
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه شاید سهمگین‌ترین امواج ناشی از بیماری از ابتدا تاکنون را در تهران در طول ۱۰ روز اخیر تجربه کردیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود این شرایط در تهران حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز آینده تغییر شگرفی نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا زالی در نشست با سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه در تهران سخت‌کوشانه و بسیار مجدانه خیز چهارم را به معنای واقعی تجربه می‌کنیم، اظهارداشت: همکاران ما به صورت شبانه‌روز و رشادت‌آمیز و مجاهدتی ستودنی در حال تلاش برای مقابله با این بیماری هستند، شاید سهمگین‌ترین و توفنده‌ترین امواج ناشی از بیماری را از ابتدا تاکنون را در تهران در طول 10 روز اخیر تجربه کردیم.
زالی افزود: حجم بالای مراجعان سرپایی، بدحال‌بودن بیماران، تغییر در الگوی مراجعان بیماری، بالا رفتن سطح مراجعه بستری، وخامت حال بیماران، اشباع سریع تخت‌ها، افزایش تخت‌های مراقب ویژه و تغییر در افزایش تعداد مرگ و میر شهروندان تهرانی از آثاری است که در روزهای اخیر به شدت تن بر آتش زده و شاهد صحنه‌های تلخ و سهمگین هستیم.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این شرایط در تهران حداقل 10 تا 14 روز آینده تغییر شگرفی نداشته باشد و کماکان این شرایط مشقت‌بار و طاقت‌فرسا را که به کادر بهداشت و درمان در حال تحمیل است، شاهد باشیم.
 همراهی و کمک به مدافعان سلامت
 از اولویت‌های پلیس است
رئیس‌پلیس پایتخت نیز در دیدار با فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: یکی از ماموریت‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی تا پایان یافتن این ویروس منحوس، همراهی و کمک به مدافعان سلامت است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی افزود: تلاش کردیم به شیوه مدارا مدارانه نظارت بر رعایت پروتکلها توسط صنوف را رسیدگی کنیم اما ده‌ها واحد صنفی که چندین بار به آنها تذکر داده شده پلمب شد همچنین با جدیت محدودیت‌های شبانه اجرا می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه