لغو تحریم‌ها نباید دستاویز بازی‌های سیاسی شود

رئیس قوه قضائیه با بیان این که امروز لغو همه تحریم‎ها و راستی آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود، از کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند خواست که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.
بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه، با بیان این که تعداد مراجعان به دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه می‌تواند کاهش یابد، به مدیران و کارکنان همه دستگاه‎ها بویژه همکاران دستگاه قضا متذکر شد که اگر کار مراجعه کنندگان به آنها در همان مراجعات اولیه قابل حل است، چرا باید به گونه‎ای عمل شود که نیاز به مراجعه دوباره باشد. آیت‎الله رئیسی افزود: شرایط کرونایی اقتضا می‎کند که کارکنان همه ادارات خصوصاً همکاران دستگاه قضا بدانند که از وظایف مهم اسلامی و ملی و اداری این است که کار مردم را بموقع انجام دهیم تا مجبور به مراجعه دوباره و غیرضروری  نباشند.
رئیس دستگاه قضا با تقدیر از همت مضاعف همکاران قضایی در ایام کرونایی برای رسیدگی به پرونده‎ها و کار مردم متذکر شد: امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی و راهبرد ما ایجاد امید است تا مردم احساس کنند کارشان در ادارات و سازمان‌ها به سهولت و سرعت انجام می‌شود. وقتی یک خانم یا آقایی برای تظلم خواهی به یک واحد قضایی مراجعه می‌کند، نباید دغدغه دیگری بر رنج و دغدغه‎اش اضافه شود، بلکه باید مشکل او را در سریع‎ترین زمان ممکن برطرف کنیم. وی تصریح کرد: امروز ما توان و امکانات حل مشکلات و رفع ظلم از آنها را داریم و این ظرفیت‌ها باید بموقع و در زمان خودش به کار گرفته شود تا کار مردم زودتر انجام شود و امیدواری در جامعه افزایش یابد. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش «شوراها» را نهادی برآمده از قانون اساسی و جلوه‎ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست و گفت: شورا‌ها از دستاورد‌های مثبت قانون اساسی هستند و تلاش‌های خوبی هم برای گره‎گشایی از امور داشته‎اند، اما با آسیب‎هایی نیز مواجه شده‎اند. وی افزود: برخی شورا‌ها خدمات زیادی انجام داده‌اند و خوشنام هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند، اما برخی  مشکلاتی داشته‎اند که پرونده‎های متعدد و قابل توجهی برای آنها در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.رئیس قوه قضائیه در عین حال گفت: نهاد شورا‌ها دارای مشکلاتی ساختاری است که اگر به آنها توجه نشده و این مشکلات به‎صورت ریشه‎ای حل نشوند، همواره شاهد بروز آسیب‎ها و مشکلات خواهیم بود. آیت‎الله رئیسی با بیان این که همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرونده‎های مربوط به شوراها، آسیب‎ها را احصا کرده‎اند که جمع‎بندی آن را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار می‎دهند، از مسئولان مربوطه خواست که حل مشکلات ساختاری شورا‌ها را با جدیت پیگیری کنند.