توافق با ایران و لغو تحریم ها تنها راه پیش پای جهان


رئیس جمهور با اشاره به برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین گفت: مذاکرت وین نشان دهنده قدرت بالای ایران است و امروز دنیا پذیرفته است که
راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم ها وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران است.

حسن روحانی در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه، هدف از جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، فروپاشی کشور و سرنگون کردن نظام بود گفت: امروز با مقاومت و ایستادگی ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های انجام شده ، همه دنیا و خود آمریکا به شکست جنگ اقتصادی اعتراف می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور، بخش اقتصاد در خط مقدم بوده و ایستادگی و مقاومت کرده است، گفت: اگر می خواهیم ایران ما پیشرفت کند باید جایگاه علمی و اقتصادی کشور را ارتقا ببخشیم.

رییس جمهوری کسب رتبه اول رشد اقتصادی جهان در سال ۹۵ از سوی ایران را از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۷ همه آمار و ارقام نشان دهنده این است که ما مسیر درستی را انتخاب کرده بودیم.

وی تک رقمی بودن نرخ تورم کشور در ۴ سال پیاپی از۹۴تا ۹۷ را بی سابقه توصیف کرد و گفت: با توسعه شرکت های دانش بنیان در این دولت، اقتصاد کشور متحول شد.

روحانی انتخابات را برای کشور سرنوشت ساز و مهم توصیف کرد و گفت: باید حضور در انتخابات ریاست جمهوری را وظیفه اصلی خود بدانیم.